طبق پژوهش تازهای که شرکت جیدیپاور (J.D. Power) انجام داده است میانگین ماهانه هزینه ارتباطات سیار در کانادا نسبت به سال 2009 افزایش یافته است و مشترکان این خدمات نیز از افزایش هزینهها ناراحت هستند.
وایمکس نیوز - هدف از این بررسی نظرسنجی در مورد ارتباطت بیسیم، کارکرد گوشیهای عادی و هوشمند و قیمتهای خردهفروشی بود و میزان رضایت از لحاظ هزینه خدمات، کیفیت شبکه، مدیریت حساب، امور مشترکان، گوشیها و فرآیند فروش بررسی شده است.
طبق این بررسی میزان رضایت از هزینه خدمات به طور میانگین 551 امتیاز بر مبنای امتیاز 1000 بوده است، در حالی که امتیاز رضایت کلی 648 بوده است.
به طور میانگین صورت حساب ماهانه مشترکان برای تماسهای تلفنی از 71 دلار در سال 2009 به 78 دلار در سال 2011 افزایش یافته است.
افزایش ضریب نفوذ گوشی های هوشمند و طرحهای دادهای عوامل اصلی این افزایش بوده است، به طوری که 39 درصد مشترکان گفتهاند که از گوشی هوشمند استفاده میکنند در حالی که این شاخص در سال 2009 برابر با 25 درصد بود. میزان کاربری طرحهای خدمات دادهای هم از 15 درصد کاربران در سال 2009 به 60 درصد در سال 2011 افزایش یافته است.
ناخشنودی از هزینه خدمات سبب شده است تا بسیاری از مشترکان، بهرهبردار خود را عوض کنند. این بررسی بر اساس نظرسنجی از 15000 کاربر تلفنهمراه انجام گرفته است.