جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هکرها مي‌توانند

بازکردن قفل الگويي دستگاههاي اندرويد در پنج تلاش

قفل

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰


اگر شما با الگوي قفل گوشي اندرويد خود احساس امنيت مي‌کنيد، بايد دراين موضوع تجديد نظر کنيد.

وايمکس نيوز- يک گروه از محققان دانشگاه لنکستر در شمال غربي در چين و دانشگاه بَث، دريافتند که سيستم الگوي اندرويد مي‌تواند تنها با پنج تلاش شکسته شود. آنچه که بيشتر ذهن را درگير مي‌کند اين است که طبق ادعاي اين متخصصان امنيتي، هرچه از الگوي پيچيده‌تري استفاده شود، شکستن آن آسان‌تر خواهد بود.

قفل الگويي يک اقدام امنيتي مورد استفاده براي محافظت از دستگاه‌هاي تلفن همراه است. با وجود شيوع اسکنر اثرانگشت در گوشي‌هاي اندرويد که به تازگي راه‌اندازي شده، بسياري از مردم هنوز آن را به عنوان يک جايگزين براي پين‌کد مي‌دانند زيرا آن را براي به خاطر سپردن و ورود به دستگاه‌هاي خود آسان‌تر در ذهن خواهند داشت. کاربران براي دسترسي به تلفن همراهشان، پنج تلاش براي کشيدن الگوي صحيح دارند قبل از اينکه صفحه گوشي دومرتبه قفل شود.

با استفاده از يک نرم‌افزار از الگوريتم‌هاي پيچيده، محققان قادر به شکستن کدها از طريق فيلمبرداري و تجزيه و تحليل حرکات نوک انگشتان و موقعيت دستگاه شدند. محققان از 120 الگوي منحصر به فرد که از کاربران مختلف جمع‌آوري شده بود استفاده کرده و قادر به کشف کردن بيش از 95 درصد از الگوها، تنها در پنج تلاش شدند.

محققان نگراني خود را از اينکه اين روش مي‌تواند توسط دزدها به منظور دستيابي به تلفن‌هاي به‌سرقت‌رفته و به دست آوردن اطلاعات شخصي استفاده شود، ابراز کردند. اين الگوريتم مي‌تواند توسط مهاجمان در يک اتاق، داخل يک کافه شلوغ و يا يک رستوران استفاده شود و مهاجم مي‌تواند تظاهر به استفاده از تلفن خود کند در حالي که مخفيانه از گوشي يک قرباني بي‌گناه فيلمبرداري مي‌کند.

دکتر جنگ وانگ از دانشگاه لنکستر مي‌گويد: قفل الگو يک روش حفاظت بسيار محبوب براي دستگاه‌هاي اندرويد است. همانند قفل کردن دستگاه‌ها، مردم تمايل زيادي به استفاده الگوهاي پيچيده جهت معاملات مالي مهم مانند بانکداري آنلاين و خريد دارند زيرا تصور مي‌کنند اين يک سيستم امن است. با اين حال، يافته‌هاي ما نشان مي‌دهد که استفاده از قفل الگو براي محافظت از اطلاعات حساس در واقع مي‌تواند بسيار خطرناک باشد.

اين گروه همچنين متوجه شده است که الگوهاي پيچيده راحت‌تر شکسته مي‌شوند زيرا آنها گزينه‌هاي ممکن را محدود مي‌کنند. يکي از محققان دانشگاه لنکستر همچنين افزوده است که حتي استفاده از الگوهاي ايمني کوتاه‌تر به جاي آنهايي که پيچيده‌تر هستند، مي‌تواند امن‌تر باشد.

منيع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو