یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت از فردا تفکيک قيمت مي‌شود

اينترنت

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳:۰۰


به گفته‌ي رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، قيمت اينترنت داخلي و خارجي از فردا براي کاربران تفکيک مي‌شود.

وايمکس نيوز- قيمت پهناي باند اينترنت داخلي و خارجي بر اساس اختيار کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات و دستور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، از فردا تفکيک و به‌صورت جداگانه محاسبه مي‌شود.

علي اصغر عميديان رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مورد تفکيک پهناي باند اينترنت داخلي و خارجي از 15 اسفند 1395، اعلام کرد با اختياري که کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات داد، دستورالعمل تفکيک پهناي باند داخلي و خارجي هفته‌ي پيش امضاء و ابلاغ شد تا روش تفکيک مشخص شد.

به گفته‌ي عميديان، در مرحله‌ي اول همه‌ي اپراتورهاي اينترنت ثابت و همراه موظف شده‌اند سايت‌‌هاي داراي ترافيک داخلي را به کاربران اعلام کنند تا در صورت استفاده کاربران از اين سايت‌ها، 50 درصد تخفيف نسبت به قيمت اينترنت بين‌الملل دريافت کنند.

در مرحله‌ي بعدي و تا ارديبهشت 96، علاوه بر تفکيک ترافيک داخلي و خارجي، ترافيکي که از ixp-ها (مراکز تبادل ترافيک داده) عبور مي‌کند يا عبور نمي‌کند نيز تفکيک خواهد شد.

رئيس رگولاتوري گفت که اپراتورها براي اجراي اين تفکيک مشتاق هستند؛ زيرا مي‌خواهند از شرکت ارتباطات زيرساخت تخفيف بگيرند و پس از آن به مشتريان خود تخفيف بدهند که اين دستورالعمل به طور روشن فرايند را مشخص کرده است.

معاون وزير ارتباطات درباره‌ي تغييرات ايجادشده براي کاربران از 15 اسفند و گزارش اپراتورهاي متخلف به رگولاتوري توضيح داد: «در روز 15 اسفند اپراتورهاي اينترنت ثابت و سيار، سايت‌هايي را به‌عنوان سايت‌هاي پر ترافيک و داراي ترافيک داخلي اعلام مي‌کنند. در اين روز از سمت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات همه‌ي ترافيک داخلي که از IXP به سمت اپراتورها مي‌رود، به‌عنوان ترافيک داخلي محسوب مي‌شود.»

او ادامه داد: «کاربران نيز براي تست کيفي سرويس‌هاي دريافت شده از سوي اپراتورها، با ابزارهاي تست سرعت و پهناي باند که در سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قرار گرفته است، مي‌توانند سرعت و کيفيت سايت‌هاي داخلي را بسنجند؛ اگر در نهايت 50 درصد تخفيف در استفاده از سايت‌هاي داخلي براي آن‌ها اعمال نشده بود، موضوع را به رگولاتوري اعلام کنند تا اين سازمان با اپراتورهاي خاطي برخورد کند.»

منبع:زوميت

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو