یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات:

ضریب نفوذ اینترنت به 43 درصد رسید


سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶:۰۰


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت کشور هم اکنون به 9/43 درصد رسیده است گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت تا پایان برنامه پنجم از 8/26 گیگابیت بر ثانیه به 20 برابر افزایش یافته و 500 گیگابیت بر ثانیه می شود.

وایمکس نیوز - رضا تقی پور در مراسم روز جهانی ارتباطات و نخستین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: حجم پهنای باند اینترنت داخل کشور 4/43 گیگابیت بر ثانیه است که تا پایان برنامه پنجم به پنجاه برابر رقم فعلی افزایش می یابد.

وزیر ارتباطات با اشاره به زیرساخت های کشور در حوزه فیبرنوری گفت: هم اکنون 46 هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور کشیده شده و 80 هزار کیلومتر نیز فیبرنوری در شهرها وجود دارد که این آمار ظرفیت فیبرنوری کشور را به مرز 100 درصد می رساند.

وی از واگذاری آزمایشی و محدود سیم کارت های اپراتور سوم موبایل از پایان این ماه خبر داد و گفت: پس از طی مراحل تایید کیفیت عرضه عمومی این سیم کارت ها آغاز خواهد شد.

تقی پور با اشاره به شعار اصلی دولت دهم برای تحقق دولت الکترونیک در کشور عنوان کرد: در برنامه چهارم توسعه در دولت های نهم و دهم در بحث واگذاری تلفن ثابت موفق به به روزرسانی خطوط تلفن شدیم و هم اکنون ضریب نفوذ این نوع تلفن 35.3 درصد است به نحوی که ظرفیت بلااستفاده زیادی در این شبکه موجود است.

وزیر ارتباطات در مورد موبایل نیز گفت: هم اکنون 56 میلیون و 555 هزار مشترک در کشور از تلفن همراه استفاده می کنند که این آمار در سال 83 حدود 5 میلیون بود و این از افزایش 11 برابری توسعه کاربر موبایل در کشور حکایت دارد. همچنین در حال حاضر ضریب نفوذ موبایل 72 درصد است و تمامی جمعیت فعال کشور بیش از یک سیم کارت دارند .

تقی پور از ارتقای 10 برابری توسعه دفاتر ICT روستایی در کشور خبرداد و گفت: در بخش فناوری اطلاعات نیز 863 خدمت الکترونیکی از طریق پورتال IRAN.IR ارایه می شود.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه پورت های پرسرعت اینترنت امروز به بیش از 11 میلیون و 450 هزار پورت دست یافته ایم که آمار خطوط منصوبه یک و نیم برابر این تعداد است گفت: اتصال 17 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و 11 هزار روستا به شبکه اینترنت پرسرعت از دیگر اقدامات این بخش است.

وزیر ارتباطات با اشاره به تکنولوژی موبایل و ارتقای آن از نسل 2 به 2.75 و زمینه سازی برای ورود نسل سوم موبایل به کشور تاکید کرد: درصد بسیاری از تجهیزات مخابراتی هم اکنون توسط صنعتگران داخل کشور تولید می شود.

وی ادامه داد: 6 اپراتور در زمینه ارایه خدمات ارتباطات سیار فعال هستند که اپراتور اول 52 هزار و 600 روستا را تحت پوشش خود دارد. اپراتورایرانسل نیز با بیش از 18 میلیون مشترک در هزار و 68 شهر و دهستان پوشش جمعیتی 77 درصدی را به خود اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروانه های ارایه شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات نیز اشاره کرد و گفت: در عرصه اپراتورهای اینترنت 1644 پروانه صادر شده و 164 شرکت نیز دارای پروانه ISDP ، هفت اپراتور دارای پروانه SAP ، یازده اپراتور دارای پروانه PAP و پنج اپراتور دارای پروانه وایمکس هستند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو