دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بلندگوي آمازون گوشي گمشده‌تان را پيدا مي‌کند

گوشي

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰


بلندگوي هوشمند شرکت آمازون موسوم به اکو تاکنون کارکردهاي مختلفي داشته اما به تازگي گوشي‌هاي تلفن همراه گم شده را هم پيدا مي‌کند.

وايمکس نيوز- اين بلندگو که براي خريد آنلاين، جستجوي اينترنتي، اعلام اخبار و وضعيت آب و هوا قابل استفاده است، با استفاده از قابليت شناسايي صوت خود مي تواند در آينده براي کارهاي متنوع تري نيز برنامه ريزي شود.

بلندگوي ياد شده از اين به بعد به دو شيوه قابل برنامه ريزي است تا در صورت گم شدن گوشي هوشمند با ارسال فراميني صوتي به شما در يافتن تلفن همراهتان کمک کند. بدين منظور کاربران بايد يک برنامه ثالث را بر روي گوشي همراه خود نصب کنند و سپس از سرويس هاي آنلاين ارائه شده توسط الکسا براي مکان يابي گوشي خود استفاده کنند.

از جمله اين برنامه ها برنامه 35 مگابايتي TrackR است که در صورت گم شدن گوشي حتي اگر کاربر آن را در وضعيت بي صدا هم قرار داده باشد، زنگ گوشي را به صدادرمي آورد. در مرحله بعد کاربران بايد برنامه ياد شده را باز کردن و گزينه يافتن گوشي با الکسا يا Find Your Phone with Alexa را انتخاب کنند.

سپس کاربران خطاب به الکسا عبارت " الکسا قابليت يافتن گوشي من را فعال کن" را بيان مي کنند. سپس با جفت کردن بلندگوي اکو با گوشي خود از طريق اين برنامه مي توانيد براي يافتن آن در آينده اقدام کنيد. از آن پس در صورت گم کردن گوشي خود مي توانيد با بيان عبارت " الکسا از TrackR بخواه تا به گوشي من زنگ بزند" صداي زنگ گوشي را فعال کرده و آن را بيابيد.

اما روش ديگر براي اين کار استفاده از يک سرويس تحت وب به نشاني ifttt.com است که از برنامه اي خاص براي اتصال گوشي به خود بهره مي گيرد و با استفاده از آن هم مي توانيد به صورتي مشابه براي يافتن گوشي خود از طريق الکسا اقدام کنيد.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو