شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

از سوي وزير ارتباطات روسيه؛

روسيه از همکاري سايبري با ايران خبر داد

ايران وروسيه

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶:۰۰


وزير ارتباطات و رسانه هاي جمعي روسيه، همکاري هاي سايبري با ايران در حوزه هاي مختلف از جمله تجارت الکترونيک و نرم افزاري را مطرح کرد.

وايمکس نيوز- در راستاي سفر وزير ارتباطات به عنوان رئيس ايراني کميسيون مشترک همکاريهاي ايران و روسيه، محمود واعظي با نيکيفروف وزير ارتباطات و رسانه هاي جمعي کشور روسيه ديدار و گفتگو کرد.

نيکيفروف در اين ديدار گفت: يکي از اهداف ديدارها و گفتگوهاي متعدد دو جانبه در روسيه، ايران و همچنين مجامع بين المللي، فراهم کردن زمينه هاي همکاري بين تهران و مسکو در اين حوزه است.

وي با بيان اينکه هدف ما اين است که شرکت ها و مراکز علمي، تحقيقاتي و نوآوري دو طرف همکاري کنند و طرح هاي ارتباطاتي مشترک انجام دهند، اظهار کرد: اين طرح ها مي تواند شامل پروژه هاي مختلف اينترنتي، طراحي نرم افزار، امنيت اطلاعاتي، تجارت الکترونيک و موارد مشابه باشد.

وزير ارتباطات و رسانه هاي جمعي روسيه تاکيد کرد: هم ايران و هم روسيه مي دانند که امروز حق حاکميت هر دولتي بدون حاکميت بر عرصه اطلاعاتي ناممکن است و با توجه به اين واقعيت، درک روشني از اهداف کار مشترک در اين زمينه داريم.

نيکيفروف تاکيد کرد: اميدواريم در آينده نزديک، شاهد ايجاد موسسه هاي مشترک کاري و سرمايه گذاري بين تجار روسي و ايراني از جمله در حوزه انجام طرح هاي علمي و تحقيقاتي باشيم که پايه خوبي براي گسترش همکاري هاي دو کشور در زمينه اطلاعات است.

هدف از سفر دو روزه هيات ايراني به رياست واعظي وزير ارتباطات و رئيس ايراني کميسيون مشترک همکاري هاي ايران و روسيه، توسعه روابط، انجام مقدمات حضور حسن روحاني و مذاکره سران در مسکو اعلام شده است که براساس برنامه پيش بيني شده اوايل فروردين ماه انجام مي شود.

واعظي در ديدارهاي جداگانه با نيکيفروف وزير ارتباطات و رسانه هاي جمعي، الکساندر نوواک وزير انرژي و همتاي خود در کميسيون مشترک و همچنين ايگور شووالف معاون اول نخست وزير روسيه که با حضور مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي برگزار شد، دستورهاي کار سفر رئيس جمهوري ايران به روسيه را که براساس برنامه پيش بيني شده قرار است اوايل فروردين ماه انجام شود، بررسي کرد.

تاکنون روساي جمهوري دو کشور شش بار در جريان نشست هاي بين المللي خارج از دو کشور از جمله اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل ديدار کرده اند و دو مذاکره نيز در تهران و شهر اوفا پايتخت جمهوري باشقيرستان فدراسيون روسيه برگزار شده است.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو