سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

آمريکا در حوزه اينترنت اشياء از ايران و هند نيرو مي‌گيرد

اينترنت اشياء

پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰


دبير علمي نخستين کنفرانس بين المللي اينترنت اشيا گفت: فرصت‌هاي شغلي که اين مبحث ايجاد مي کند آمريکا را با کمبود نيرو مواجه کرده و آنها مجبور شده‌اند، نيروي متخصص از کشورهايي مثل ايران و هند وارد کنند.

وايمکس نيوز- بهروز شاهقلي از برگزاري کنفرانس بين المللي اينترنت اشياء در تاريخ‌ 30 و 31 فروردين ماه  در دانشگاه اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در اين کنفرانس برروي کاربردها و زيرساختها متمرکز شده‌ايم چرا که معتقديم فضا در اين زمينه خيلي بزرگ است.

وي با اشاره به بهترين کاربرد تکنولوژي در زندگي انسان افزود: در بحث سلامت، داروهايي توليد شده که با استفاده از اينترنت اشياء تمام اطلاعات داخل بدن انسان را در اختيار افراد قرار مي‌دهد، شهر هوشمند، حمل و نقل ارتباطات خودرويي و پياده‌سازي سرويس‌هاي پايه در بخش حمل و نقل، روشهاي نوين آبياري در کشاورزي و همچنين انرژي و فناوري در اختيار اينترنت اشياء است. 

وي ادامه داد: وقتي قرار است تمام تجهيزات و تکنولوژي‌ها در اينترنت اشياء با يکديگر ارتباط برقرار کنند، چالش امنيتي معضل جدي محسوب مي‌شود به همين ترتيب پروتکل‌ها و مکانيزهاي امنيتي به وجود آمده است، البته در برخي از کشورها محدوديت‌ها و حساسيت‌هايي وجود دارد که بايد مد نظر قرار گيرد. در بخش اقتصادي نيز کسب و کارها بايد به طور کنترل شده وارد اين زمينه شود. 

دبير علمي اولين کنفرانس بين المللي اينترنت اشياء اضافه کرد: خوشبختانه مقالات زيادي به اين کنفرانس ارسال شد که با دقت زياد 20 مقاله براي سخنراني شفاهي، 40 مقاله براي ارايه پوستري در نظر گرفته شده است همچنين چهار کارگاه آموزشي برگزار مي‌شود. 

شاهقلي ادامه داد: امروز در شهرک علمي تحقيقاتي اصفهان شرکتهايي در خصوص اينترنت اشياء در حال کار هستند. در حوزه سلامت کمي عقب هستيم که بايد با فعاليت بيشتر بتوانيم به سمت اينترنت اشياء برويم، در خصوص خانه‌هاي هوشمند (Smart home) نيز چهار شرکت هم اکنون در اصفهان فعال است و اميدواريم که اين سطح از تکنولوژي براي مردم ملموس تر شود. 

وي خاطر نشان کرد: در آينده‌اي نزديک اين موضوع مشاغل زيادي ايجاد خواهد کرد و آمريکايي‌ها اعلام کرده‌اند با کمبود نيرو مواجه خواهند شد و از کشورهايي مثل ايران و هند نيرو وارد مي‌کنند. 

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو