یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون اول رييس جمهور:

دولت الکترونيک مبارزه با فساد را متحول مي کند

جهانگيري

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰


معاون اول رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه هدف اصلي از اجراي دولت الکترونيک اين است که خدمات ارزان تر و ساده تر در اختيار مردم قرار گيرد، افزود: يکي ديگر از دلايل ايجاد دولت الکترونيک ،مبارزه با موضوع نگران کننده فساد است

وايمکس نيوز- اسحاق جهانگيري  صبح امروز (دوشنبه) در آيين بهره برداري مرحله نخست اتصال فيبر نوري به منازل که در شرکت مخابرات ايران برگزار شد با تبريک عيد سعيد مبعث اظهار داشت:  از مسئوليت هاي مهم ما اين است که چهره رحماني اسلام را به نمايش بگذاريم و از اسلام هراسي که امروز در دنيا به راه افتاده است؛ جلوگيري کنيم.

جهانگيري در ادامه با بيان اينکه جهان امروز، جهان نوآوري و خلاقيت است، گفت: گزارشي که مسئولين شرکت مخابرات ايران از دستاوردهاي اخير ارايه کردند بسيار خوشحال کننده بود و اگر بخواهيم نوآوري و خلاقيت را به صورت جدي در کشور دنبال کنيم بايد به دنبال کانون اصلي که بتواند اقتصاد کشور را متحول کند باشيم.

معاون اول رئيس جمهور گفت: اقتصاد ايران همواره متکي به منابع طبيعي بوده است و امروز مردم انتظار دارند که اقتصاد کشور درآمد و رفاه براي آنها فراهم کند و بتواند براي جوانان فرصت هاي شغلي فراهم نمايد.

جهانگيري تصريح کرد: اگر نسبت به آينده  ايران و مردم دلسوز هستيم بايد نسبت به شاخص هاي اقتصادي و توسعه و آينده کشور حساس باشيم و نبايد چند روزي که قدرت را در اختيار داريم با منابع و سرنوشت ملت هر طور که مي خواهيم برخورد کنيم.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه کانون اصلي دانش بنيان کردن اقتصاد را دانشگاه هاي کشور دانست و افزود: نگاه به دانشگاه ها بايد متحول شود و نبايد برخي محدوديت هاي اجباري از بيرون، دانشگاه ها را محصور کند. بايد مسير فعاليت براي دانشگاه ها در جهت توسعه کشور فراهم شود.

جهانگيري ادامه داد: ايران ظرفيت هاي فراواني دارد و قادر هستيم اقتصاد کشور را از اتکا به منابع طبيعي به سمت دانش جوانان کشور سوق دهيم تا علم، عالم دانشگاه، پژوهش و فناوري جايگاه واقعي خود را در کشور پيدا کند.

معاون اول رئيس جمهور يکي از جهت گيريهاي اصلي اقتصاد کشور را حرکت به سمت دانش بنيان شدن خواند و گفت: بايد بيشترين استفاده و بهره برداري از فناوري اطلاعات صورت گيرد اما متاسفانه عده اي مي خواهند به بهانه اعمال محدوديت براي جلوي انحرافات در مسير استفاده از فناوري هاي ارتباطي ايجاد محدوديت مي کنند که اشتباه مي کنند.

وي با اشاره به اينکه امروز ابزارها متحول شده است و در دنياي متفاوتي زندگي مي کنيم، اظهار داشت: با ابداع روش هاي نوين، روش هاي سنتي کنار گذاشته مي شود و ما بايد از ويژگي هاي منحصر به فرد فناوري اطلاعات براي توسعه  آينده ايران، اشتغالزايي و دانش بنيان کردن اقتصاد کشور استفاده کنيم.

 اين مقام مسوول با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در جهت ايجاد دولت الکترونيک و دستاوردهاي حاصل شده در اين زمينه گفت: در جلسه شوراي فناوري که هفته گذشته برگزار شد گزارشي از پيشرفت کارها در ايجاد دولت الکترونيک ارايه شد که بسيار رضايت بخش بود.

معاون اول رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه هدف اصلي از اجراي دولت الکترونيک اين است که خدمات ارزان تر و ساده تر در اختيار مردم قرار گيرد، افزود: يکي ديگر از دلايل ايجاد دولت الکترونيک مبارزه با موضوع نگران کننده فساد است

 وي ادامه داد: روشهاي مقابله با فساد بايد متحول شود و بايد از طريق شفاف سازي و دسترسي آزاد به اطلاعات با فساد مبارزه کنيم.

جهانگيري افزود: هيچ اطلاعاتي به جز اسناد محرمانه نبايد ممنوع باشد و بايد اطلاعات لازم در اختيار مردم قرار گيرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو