دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شناسايي گوشي‌هاي دزدي ساده‌تر شد

گوشي

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰:۰۰


اگر در زمان خريد يک گوشي دست دوم نگران دزدي بودن آن هستيد، مي‌توانيد با استفاده از يک فناوري جديد از موضوع اطمينان کسب کنيد.

وايمکس نيوز-  ابزار ياد شده که توسط موسسه غيرانتفاعي سيتا وابسته به فعالان صنعت ارتباطات بي سيم آمريکا عرضه شده به شما امکان مي دهد از دزدي بودن يا نبودن يک گوشي هوشمند مطلع شويد.

اين ابزار که از آدرس اينترنتي stolenphonechecker.org/spc/consumer در دسترس است، کنترل مسروقه بودن يا نبودن گوشي هوشمند را ممکن مي کند.

براي استفاده از اين سايت تنها کافي است يکي از شماره هاي IMEI،  MEID يا  ESN را در اين سايت وارد کنيد. هر يک از اين کدها منحصر به تنها يک گوشي خاص هستند و با ثبت کدهاي يادشده و علامت زدن عبارت من يک ربات نيستم، مي توان دريافت گوشي مورد نظر مسروقه هست يا خير.

البته اين ابزار در صورتي به درستي عمل مي کند که فردي که گوشيش به سرقت رفته، اين موضوع را به پليس اعلام کرده باشد. در غير اين صورت دزدي بودن گوشي در سايت مذکور ثبت نشده و به مشتري اعلام نمي شود.

به منظور ارتقاي قابليت هاي اين سايت، پايگاه داده آن به پايگاه داده شرکت ها و اپراتورهاي مختلف مخابراتي در آمريکا متصل شده و از اين طريق مرتبا به روزرساني مي شود. استفاده رايگان از سايت ياد شده تا 5 بار در روز ممکن است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو