شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان تنظيم مقررات اعلام کرد

نظارت رگولاتوري بر شرکت مخابرات

رگولاتوري

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره لزوم راه‌اندازي سامانه‌اي براي ثبت‌نام الکترونيکي تلفن ثابت شرکت مخابرات ايران در راستاي کاهش مراجعات با پيگيري رگولاتوري توضيح داد.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني با بيان اينکه رگولاتوري به شرکت مخابرات اعلام کرد که سامانه متمرکز راه‌اندازي کند تا کاربران از هر جاي ايران بتوانند از طريق اين سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: با راه‌اندازي اين سامانه توسط شرکت مخابرات علاوه بر اينکه ما به ثبت‌نام کاربران آگاهي داريم، مخابرات نيز به صورت متمرکز در کل کشور مي‌داند چه ميزان تقاضا براي تلفن وجود دارد و حتي روال پرداخت نيز از طريق الکترونيکي انجام مي‌شود و ديگر نيازي به مراجعه حضوري نيست. البته کاربران همچنان مي‌توانند به مراکز مخابراتي مراجعه کنند.

وي همچنين بيان کرد: طبق الحاقيه پروانه شرکت مخابرات اين شرکت موظف شده است از پايان سال هفتم به بعد پروانه‌اش يعني سال 96، در صورت تقاضاي تلفن ثابت، ظرف يک ماه تلفن را به مشترکان ارائه دهد. لازم بود رگولاتوري به صورت متمرکز روي اين فرآيند نظارت داشته باشد و روال مربوط را دنبال کند. از آنجايي که سامانه‌هاي مخابرات در استان‌هاي مختلف براي ثبت‌نام وجود داشت اما الکترونيکي نبود، فضاي بررسي فراهم نمي‌شد.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري در ادامه با بيان اينکه در الحاقيه پروانه شرکت مخابرات، شرايط و نحوه برخورد با تخلفات کاملا مشخص است، افزود: اگر مخابرات به مفاد پرونده عمل نکند اخطار مي‌گيرد. ممکن است مخابرات مستنداتي ارائه کند که به دلايلي نتوانسته تلفن را ارائه دهد. اگر اين دلايل مورد قبول سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي واقع نشود، مي‌تواند شامل جريمه نيز شود که شامل جريمه‌هاي نقدي و تعليق و کاهش پروانه نيز خواهد بود. رگولاتوري در اين چارچوب مي‌تواند طبق توافقنامه‌اي که با شرکت مخابرات دارد برخورد کند.

فلاح درباره لزوم نظارت به فرآيند تلفن ثابت توضيح داد: پروانه مخابرات سال 87 صادر شد و سال 93 براي اخذ ارتقاي نسل سه و چهار شامل الحاقيه شد. رگولاتوري احساس کرد توسعه تلفن ثابت به مرور از دستور کار شرکت مخابرات خارج مي‌شود و آنها هم دلايل خود را داشتند زيرا شايد تلفن ثابت با توجه به سيستم‌هاي جديد ديگر جذابيت خود را نداشته باشند. با وجود اين ممکن است در دنيا تلفن ثابت رشد منفي هم داشته باشد اما در ايران همچنان به تلفن ثابت نياز است، به همين خاطر تاکيد کرديم مخابرات نبايد توسعه تلفن ثابت را متوقف کند بلکه بايد ظرف حداکثر يک ماه تلفن ثابت را داير کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو