دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشی‎های آندروید در برابر نشت داده‎ها آسیب‎پذیرند

آندرويد

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳:۰۰


گروهی از متخصصان امنیت در دانشگاه UIM آلمان کشف کردند که میلیون‎ها گوشی هوشمند که از نرم‎افزار آندروید ارایه شده توسط گوگل استفاده می‎کنند در برابر نشت داده‎ها به مجرمانی که به دنبال حملات جعل هویت هستند، آسیب‎پذیرند.

وایمکس نیوز - به گزارش دیلی میل (Daily Mail)، رخنه‌گران می‎توانند از انتقال اطلاعات بین تلفن‎ها و اینترنت استفاده کنند و به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کنند.

بسیاری از برنامه‎ها در گوشی‎های آندروید از طریق درخواست مجوز تصدیق هویت با خدمات گوگل تعامل دارند. این مجوز سبب می‎شود که ارتباط با خدمات در دفعات بعدی مورد نیاز حفظ شود.

می‌گویند رخنه‌گری که یک گوشی آندروید متصل به اینترنت از طریق شبکه وای‎فای رمزگذاری نشده را تحت نظر دارد، می‎تواند مجوز را سرقت کند و پس از آن قادر است از این اطلاعات برای ورود به وبگاه ‎ها استفاده کند.

به گفته این محققان مهاجم می‎تواند به تقویم، اطلاعات تماس و یا آلبوم‎های خصوصی کاربر گوگل دسترسی کامل داشته باشد. و یا قادر است با تغییر نشانی پست الکترونیکی رییس یا همکار تجاری شخص مذکور، اطلاعات تجاری محرمانه‎ای را دریافت کند.

به گفته این محققان شواهدی در دست نیست که تا به حال رخنه‌گران از این ضعف سوء استفاده کرده باشند. اکثر تولیدکنندگان گوشی‎های هوشمند به جز اپل، از سیستم عامل آندروید استفاده می‎کنند.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو