یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات خبر داد؛

تسهيلات شرکت هاي فناوري اطلاعات تامين اعتبار شد

برات قنبري

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰


معاون وزير ارتباطات از اختصاص تسهيلات در قالب وام وجوه اداره شده به تمامي شرکتهاي فناوري اطلاعات متقاضي وام از اين وزارتخانه، خبر داد.

وايمکس نيوز - برات قنبري اظهار داشت: يکي از مدلهاي حمايتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از بخش خصوصي اين حوزه، اعطاي تسهيلات در قالب وام وجوه اداره شده به شرکتهاي اين حوزه است.

وي ادامه داد: در اين زمينه معاونت نوآوري و فناوري وزارت ارتباطات، نسبت به شناسايي شرکتهاي اين بخش و دريافت تقاضاي تسهيلات از سوي آنها اقدام مي کند و سپس اين تقاضا از طريق کارگروه هاي تخصصي مورد بررسي قرار مي گيرد. در نهايت معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزير ارتباطات، نسبت به تامين اعتبار اين کسب و کارها اقدام مي کند.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزير ارتباطات خاطرنشان کرد: سال گذشته در 4 مرحله و پس از محاسبه توان مالي شرکتهاي متقاضي دريافت وام وجوه داره شده، اين تسهيلات به تمامي متقاضيان تعلق گرفت. براي سال 96 نيز مشکلي درخصوص تامين اعتبار نداريم و منابع مالي وجود دارد. به نحوي که تاکنون به هرميزان تقاضا پاسخ داده شده است.

به گفته قنبري مطابق با برنامه بودجه سال 96، مبلغ 140 ميليارد تومان از محل منابع داخلي اين بخش، براي کمک به سرمايه‌گذاري‌هاي خطرپذير، ايجاد اپراتورهاي ارائه کننده خدمات الکترونيکي در کليه بخش‌ها، حمايت از پروژه‌ها و طرح‌هاي اشتغال آفرين يا صادرات کالا و خدمات در اين بخش توسط بخش‌هاي خصوصي و تعاوني به صورت وجوه اداره شده اختصاص يافته است.

وي با اشاره به طرح هاي فناورانه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات که به آنها وام وجوه اداره شده تعلق مي گيرد، گفت: اين تسهيلات با هدف ارتقاء و توسعه کاربرد و افزايش توانمندي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات (ICT) کشور و توليد برنامه‌هاي نرم‌افزاري و نيز ايجاد زمينه صدور خدمات فني و مهندسي در اين بخش از محل منابع داخلي شرکت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به‌صورت تسهيلات ارزان قيمت در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.

قنبري با بيان اينکه اين هزينه براي حمايت از تحقيقات، طرح هاي توسعه اي، اشتغال آفريني و يا صادرات کالا و خدمات اختصاص‌يافته است، تصريح کرد: اعطاي تسهيلات به 4 گروه توليد و توسعه تجهيزات، توسعه نرم افزار، توسعه محتوا و خدمات و نيز توليد و توسعه در زمينه امنيت اطلاعات تعلق مي گيرد.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به اينکه شرکتهاي متقاضي تسهيلات بايد طرح کسب و کار خود را ارائه دهند، اضافه کرد: حداکثر مبلغ تسهيلات اعطايي به هر متقاضي حدود 3 ميليارد تومان است.

منبع: اينسا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو