به منظور شفاف سازي وضعيت کيفي خدمات شرکت ارتباطات زيرساخت، سامانه سنجش کيفيت سرويس مکالمات بين شهري و بين الملل در سايت اين شرکت راه اندازي شد.
وايمکس نيوز- به منظور شفاف سازي وضعيت کيفي خدمات شرکت ارتباطات زيرساخت و به دنبال ارائه وضعيت پارامترهاي کيفي شبکه ديتا شامل ميزان تغييرات تاخير (jitter ) ، تاخير،درصد از دست رفتن بسته ها loss) packet ) اين شرکت اقدام به انتشار وضعيت کيفي شبکه هاي مکالمات بين شهري و بين المل بر روي سايت خود کرده است.
هموطنان مي توانند با مراجعه به سايت شرکت ارتباطات زيرساخت به آدرس www.tic.ir در بخش وضعيت شبکه ، با انتخاب گزينه هاي شبکه داخلي يا شبکه بين الملل وضعيت شاخص هاي کيفي اين حوزه را مشاهده کنند .
براساس اين گزارش در بخش شبکه داخلي پارامترهايي مانند درصد موفقيت مکالمات(ASR)، درصد کارايي کانال ها (CER) و متوسط زمان اشغال شدن کانال ها (AHT) مربوط به 24 ساعت اخير شبکه بين شهري نشان داده مي شود،که اين اطلاعات هر 15 دقيقه يکبارنيز بروز رساني مي شود.
همچنين در بخش شبکه بين الملل نيز وضعيت پارامترهاي درصد موفقيت مکالمات(ASR) و متوسط زمان مکالمات(ACT) صادره بين الملل، در 24 ساعت روز گذشته نمايش داده مي شود.
اين اطلاعات به تفکيک شبکه هاي ثابت استاني بر روي نقشه ايران ، اپراتورهاي سيار به صورت جدول و ترافيک صادره به کشورهاي مختلف بر روي نقشه جهان نمايش داده شده است.