یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۴

نظارت جدی بر ارایه خدمات اینترنت/ متشاکیان معرفی شدند

حسين فلاح جوشقاني

یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸:۰۰


سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نظارت جدی بر کم‌فروشی خدمات اینترنت در تمامی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت خبر داد.

وایمکس نیوز- حسین فلاح جوشقانی - سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - گفت: حدود شش درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه 195 ، در سال 95 مربوط به ارایه خدمات اینترنت پرسرعت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارایه شده است، افزود: با وجود اینکه درصد کمی از شکایت های ثبت شده مربوط به حوزه خدمات اینترنت است با این حال در کنار نظارت جدی رگولاتوری، باید اطلاع رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روش های جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات، تدوین نظام تعرفه‌ای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشن‌ها و ساماندهی دکل‌ها از اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.

سرپرست رگولاتوری از ارایه آمار شکایات مربوط به 5 ماهه سال 96 در روزهای آتی خبر داد.

جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه 195 به تفکیک اپراتورهایی که بیش از 20 شکایت در حوزه اینترنت پرسرعت داشته‌اند برروی سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمده است.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو