دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پيگيري حذف اپليکيشنهاي ايراني از اپل توسط وزارت خارجه

ظريف

یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰


وزير ارتباطات گفت: مساله حذف اپلکيشنهاي ايراني در اپل توسط دکتر ظريف و وزارت امور خارجه در حال پيگيري است و اين مساله حل خواهد شد.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات در حاشيه اولين همايش ملي فناوري کوانتومي که امروز در محل سازمان انرژي اتمي در حال برگزاري است در جمع خبرنگاران در خصوص اين فناوري اظهار داشت: مسئوليت مستقيم پژوهش در اين مورد با وزارت ارتباطات نيست اما فناوري کوانتومي يکي از فناوري هاي زيرساختي در عرصه تکنولوژي کشور به شمار مي رود که يکي از بهره برداران آن در عرصه ارتباطات است.

وي افزود: بايد يک سطوحي را در فناوري کوانتومي تعريف کنيم و به مراکز پژوهشي ارائه دهيم و از آنها بخواهيم که در اين سطح فعاليت هاي خود را پيش ببرند.

به گفته جهرمي وظيفه داريم سطوح تکنولوژي کشور را ارتقا دهيم ما در عرصه حرکت از نقطه فعلي به پيشرفت ها در پروژه هاي تعريف شده حمايت هايي داريم؛ قطعا ما با سازمان انرژي اتمي نشستي در اين زمينه خواهيم داشت.

وزير ارتباطات ادامه داد: تلاش مي کنيم از طريق مرکز تحقيقات وزارت ارتباطات از اين پروژه ها به عنوان پروژه هاي دسترسي زيرساختي نيز حمايت کنيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر رسيدگي به وضعيت کانال هاي تلگرامي که مخالفت با ارزش هاي نظام دارند و حکم آنها از سوي قوه قضاييه اعلام شده اظهار داشت: ملاحظات فرهنگي در عرصه مجازي حائز اهميت هستند؛ به جاي دعوا کردن بايد در عرصه اجرا هماهنگي هاي لازم را داشته باشيم.

وي ادامه داد: اختلافي در مديران کشور در اين زمينه وجود ندارد و در عرصه قضايي و اجرايي تلاش در صيانت از فرهنگ است اما چون بايد در اين زمينه افکار عمومي را پاسخ دهيم ليستي که دادستاني کشور به ما ارسال کردند و شامل 8 هزار کانال بود تعدادي از آنها را محدود کرديم و گزارشي نيز در اين زمينه به دادستاني ارائه شد.

وي افزود: طبيعتا تلاش مي کنيم اين حوزه را ساماندهي کنيم که در اين مسير از قوه قضاييه نيز کمک مي گيريم.

وي در خصوص مدل فروش اينترنت خاطرنشان کرد: در اين زمينه به تازگي بررسي هاي خود را  آغاز کرده ايم و بنا داريم ظرف يک ماه آينده اين مساله را حل کنيم.

وزير ارتباطات در خصوص کميته فيلترينگ و در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اختلافاتي بين وزارت ارتباطات و قوه قضاييه در اين زمينه وجود دارد، افزود:در خصوص کميته فيلترينگ قانون مشخص کرده و اختلافاتي در اين زمينه وجود ندارد.

وي ادامه داد: فيلتر يا حکم مستقيم قاضي يا مصوبه کارگروه مصاديق را مي خواهد؛ در اين مساله اختلاف نظري وجود ندارد.

وي افزود: در مورد راي گيري آنلاين نيز مسائلي وجود دارد که اين موضوع نيز اقتضاي خود را دارد و در کارگروه تعيين مصاديق و در نقشه هايمان اين مساله را برطرف خواهيم کرد.

آذري جهرمي در خصوص اپليکيشن هاي ايراني در اپل اظهار داشت: طبيعي است وقتي کشور ما يک حرکتي رو به رشد را آغاز مي کند دولت آمريکا ما را به سمت محروم کردن برساند؛ آمريکا و دولت آمريکا با فشارهايي که به اپل انجام داده اقدام به حذف اپليکيشن هاي ايراني کرده است اين موضوع به نوعي مقابله با حرکت جمهوري اسلامي در عرصه تکنولوژي و ايجاد خدمات است.

به گفته وي اين مساله توسط دکتر ظريف و وزارت امور خارجه در حال پيگيري است و اين مساله نيز حل خواهد شد و براي ارائه خدمات اين معضل مرتفع مي شود.

وي افزود: اميدواريم آنها هم به مقررات بين المللي در اين عرصه پايدار باشند طبيعتا اگر اين تعامل نباشد دست دولت ما خالي نيست.

منيع:مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو