جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسي اصلاح نظام تعرفه اينترنت در دستور کار قرار گرفت

حسين فلاح جوشقاني

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲:۰۰


سرپرست سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران گفت: رگولاتوري مطالعه درباره چگونگي اصلاح نظام تعرفه اي اينترنت را در دستور کار دارد که پس از مطالعه کامل و بررسي هاي کارشناسي، نتايج آن به کميته تنظيم مقررات و ارتباطات اعلام مي شود.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني از در دستور کار قرار گرفتن بررسي نظام تعرفه اينترنت مطابق با خواسته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد و گفت: رگولاتوري مطالعه درباره چگونگي اصلاح نظام تعرفه اي اينترنت را در دستور کار دارد که پس از مطالعه کامل و بررسي هاي کارشناسي، نتايج آن به کميته تنظيم مقررات و ارتباطات اعلام مي شود.

«محمدجواد آذري جهرمي» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دوشنبه گذشته درصفحه اينستاگرام خود نوشت: وقتي نظام تعرفه گذاري اينترنت اشکال داشته باشد نه فقط مصرف کننده آزار مي بيند، بلکه توليدکنندگان محتواي فاخر ايراني نيز بايد شاهد اين باشند که دسترنج آنها در پياده روها و نقش زمين توزيع شود.
«زماني که ديدن يک فيلم از طريق شبکه هزينه اي بيش از هزينه لوح فشرده حاوي فيلم(دي.وي.دي) کنار خياباني باشد محتواي فاخر در فضاي مجازي کشور رشد نخواهد کرد.»
آذري جهرمي عزم خود براي اصلاح نظام تعرفه گذاري اينترنت را «جدي» توصيف کرد.
بيست و دوم ارديبهشت ماه امسال وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد: دولت يازدهم در 2 مرحله تعرفه اينترنت را حدود 50 درصد کاهش داد و با هم کدسازي، هزينه تلفن ثابت را بويژه در شهرهاي کوچک پايين آورد.
اين وزارتخانه اعلام کرد: نرخ اينترنت ثابت در سال 1392 برابر 34 هزار و 287 ريال بود که اکنون به 15 هزار و 400 ريال رسيده است.
نرخ اينترنت ثابت در شهرستان ها نيز در سال 1392 برابر 35 هزار و 236 ريال بود که به 9 هزار و 60 ريال کاهش يافت.
با راه اندازي شبکه ملي اطلاعات هزينه استفاده از اينترنت در محتواي داخلي کاهش چشمگير يافته و در برخي خدمات نظير فيليمو يا آپارات رايگان شده است.

** تخلف اپراتورها در همکاري با يکديگر رسيدگي مي شود
سرپرست رگولاتوري در ادامه درباره ادعاي مطرح شده از سوي يکي از اپراتورهاي دارنده پروانه «ايجاد و بهره برداري از شبکه ارتباطات ثابت (اف.سي.پي- FCP) » مبني بر همکاري نکردن شرکت مخابرات ايران با اين اپراتور گفت: هنوز چنين گزارشي به سازمان ارائه نشده است اما رگولاتوري در برخورد با تخلف هاي اينچنيني کوتاهي نخواهد کرد و به طور حتم رسيدگي مي کند.
بر اساس اين گزارش رئيس هيات مديره يک شرکت ارائه کننده خدمات اينترنتي ششم شهريورماه امسال از همکاري نکردن شرکت مخابرات ايران براي اتصال فيبر نوري اين شرکت با تجهيزات مخابرات انتقاد کرد.

منبع:تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو