شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير اسبق برنامه‌هاي مايکروسافت و آمازون به ايرانسل رفت

رحماني

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰


مدير اسبق برنامه‌هاي مايکروسافت و آمازون، بعد از کناره‌گيري از پست دولتي‌اش در وزارت ارتباطات به دليل دوتابعيتي بودن، مسئول بخش جديدالتأسيس اپراتور دوم ارتباطي شد تا راه را براي فعاليت کسب‌وکارهاي نوپا هموار کند.

وايمکس نيوز- سال گذشته همسو با اجراي قانون مديريت خدمات کشوري مبني بر «عدم امکان فعاليت افراد دو تابعيتي در پستهايي نظير وزير، معاون وزير، نماينده مجلس و مديرکل، روح‌الله رحماني از ادامه فعاليت در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات استعفا داد.»

اين نخبه ايراني ارديبهشت ماه سال گذشته با حکم اميرحسين دوايي مرکزي؛ معاون فناوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به سِمت «مدير کل دفتر امور نوآوري و حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت ICT» منصوب شد اما پس از بالا گرفتن انتقادات نسبت به فعاليت افراد دو تابعيتي در بدنه دولت، 26 مهر ماه سال گذشته از مسئوليت خود استعفا داد.

رحماني آبان ماه سال گذشته در گفت‌وگويي با خبرنگار فناوري اطلاعات تسنيم، درباره دليل استعفايش عنوان کرد: زمانيکه از طرف وزارت ارتباطات (ارديبهشت ماه) دعوت به کار شدم هنوز اين قانون ابلاغ نشده بود اما بعد از اينکه بخش حقوقي وزارتخانه بررسيهاي لازم را در ارتباط با اين ماده قانوني انجام داد و به نتيجه رسيد که من هم جزو دو تابعيتيها مي‌شوم، روز بعد از آن استعفا دادم.

وي عنوان کرد: بنده همواره تابع قانون بوده و هستم لذا چنين کاري چندان غيرطبيعي نيست.

اما روح‌الله رحماني کيست؟

همانطور که خبرگزاري تسنيم اواخر سال 94 و ابتداي سال 95 طي دو گزارش در قالب مصاحبه تفصيلي با روح‌الله رحماني که از طريق دو لينک «به ايران آمدم تا کشورم را بسازم» و «دنبال کپي‌کردن آمازون نيستم» به شخصيت وي پرداخت؛ بايد گفت که وي متولد آمريکا و بزرگ‌شده اين کشور است.

بنابر اظهارات وي «دوران مهد کودک تا دکترايش و نهايتاً کارش در بخش صنعت هم در اين کشور بوده است.»

تز دکتراي وي درباره هوش مصنوعي در موتورهاي جستجو و موتورهاي جستجوي تصويري بوده است و از همين رو به عنوان «مدير برنامه در بخش موتورهاي جستجو» جذب مايکروسافت شد و توانست به عنوان يکي از مديران پروژه نقشي در توسعه جستجوگر «بينگ» ايفا کند.

همانطور که در لينکهاي مذکور به شکل کامل گفته شده است، رحماني بعد از مايکروسافت به آمازون رفت به عنوان «مهندس توسعه نرم‌افزار و مدير برنامه فني» مشغول به کار شد و بعدها نيز پيشنهاداتي از کمپانيهاي معروف دنيا نظير گوگل، فيس‌بوک و لينکداين براي همکاري دريافت کرد اما با همه اين پيشنهادات وسوسه‌برانگيز به ايران آمد تا کشورش را بسازد...

حال فارغ از اين موضوعات و با توجه به دو تابعيتي بودن وي، امکان فعاليت در مناصب کليدي و ارشد دولتي براي وجود ندارد اما براي فعاليتش در بخشهاي کسب‌وکاري و حتي کمپانيهاي اقتصادي محدوديت و منعي وجود ندارد.

پيگيريهاي خبرنگار تسنيم حاکي از آن است که روح‌الله رحماني در حال حاضر «مسئول بخش نوآوري و توسعه ايرانسل» است.

رحماني در گفت‌وگويي با تسنيم ضمن تأييد اين سمت سازماني درباره رسالت بخش جديدالتأسيس «نوآوري و توسعه» اپراتور دوم ارتباطي گفت: اين بخش زمستان سال گذشته ايجاد شد و مسئوليت اين بخش ورود ايرانسل به حوزه ديجيتال و به‌طور خاص توليد اپليکيشنهاي موبايل و ارائه انواع خدمات نوآورانه است.

بخش نوآوري و توسعه اپراتور دوم موبايل با بيان اينکه روش کار ما «توسعه دادن و ايجاد استارتاپهاي جديد در کشور است»، اظهار کرد: دنبال اين هستيم تا زيست‌بوم ايجاد استارتاپهاي بومي را کامل کنيم تا به اين واسطه علاوه بر اشتغالزايي، بتوانيم خدمات جديد و نوآورانه به مشترکان تلفن همراه ارائه دهيم.

اين مدير نوآور همچنين اشاره‌اي به اهداف اين بخش جديدالتأسيس در اپراتور دوم ارتباطي داشت و گفت: هدف ملموسي که ما داريم، ايجاد 250 هزار شغل در مدت پنج سال است.

وي افزود: علاوه بر اين درصدد هستيم تا خدمات و فعاليتهاي اين واحد را نه صرفا براي ايران بلکه براي ساير نقاط دنيا داشته باشيم و به عبارت ديگر با توليد تکنولوژي در کشورمان به سمت صادرات آن برويم.

به گزارش تسنيم، اين اقدام قابل تحسين اپراتور دوم ارتباطي در جذب مديري نخبه و نوآور، قطعا مي‌تواند راهگشاي فضاي استارتاپي کشور و رونق اشتغال باشد.

منبع:تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو