شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

موبايل جايگزين کارت اعتباري مترو مي شود

مترو

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰


مسئولان متروي شهر نيويورک به منظور مدرن سازي خطوط مترو به دنبال حذف کارت هاي اعتباري براي پرداخت هزينه استفاده از آن هستند.

وايمکس نيوز- با افزوده شدن دروازه هاي ورود سازگار با فناوري ان اف سي، کاربران مي توانند با استفاده از گوشي يا ديگر کارتهاي اعتباري بانکي سازگار با اين فناوري هزينه استفاده از مترو را به صورت بي سيم پرداخت کنند.

براي استفاده از اين خدمات تنها کافيست مسافر با گوشي يا کارت اعتباري خود از برابر سيستم ان اف سي تعبيه شده عبور کند و عمليات پرداخت هزينه به طور خودکار انجام مي شود.

مقامات محلي به همين منظور قراردادي 573 ميليون دلاري را با يک شرکت خصوصي منعقد کرده اند تا سيستم هاي سازگار با فناوري پرداخت همراه ان اف سي در متروي شهر نيويورک نصب شود. نصب اين سيستم ها در 500 دروازه ورودي مترو و 600 اتوبوس از اواخر سال 2018 آغاز مي شود و تا سال 2020 پايان خواهد يافت.

البته استفاده از کارت مترو براي تردد از اين طريق تا سال 2023 ممکن خواهد بود، ولي مردم بايد به تدريج به فناوري هاي سازگار با سيستم ان اف سي مهاجرت کنند. همچنين پيش بيني مي شود فناوري هاي پرداخت همراه مانند اندرويد پي، اپل پي و سامسونگ پي به زودي با اين فناوري سازگار شود.

منبع:مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو