شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گمرک ايران قيمت واقعي آيفون 10 را تعيين کرد

آيفون 10

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰


عرضه آيفون 10 در دنيا سروصداي زيادي به پا کرده و طرفداران ايراني اپل را نيز به تکاپوي خريد اين محصول در کشورمان انداخته است.

وايمکس نيوز- چندي پيش بود که «دهقاني‌نيا»، مديرکل فناوري ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  اپل‌دوستان ايراني را به صبر براي خريد قانوني آيفون 10 دعوت کرد. وي نويد وارد شدن قانوني اين محصول را از گمرک ايران داده بود و حالا به گزارش گمرک ايران اين محصول به طور رسمي براي ورود به بازار ايران قيمت‌گذاري شده است.

قيمتي که براي محصول جديد اپل محاسبه شده معادل 920 يورو است که براي مدل 256 گيگابايتي در نظر گرفته شده و براي مدل پايين‌تر اين محصول يعني نوع 64 گيگابايتي آن قيمتي معادل 800 يورو صورت گرفته است. بعد از اضافه کردن عوارض، ماليات و حق ورودي اين موبايل‌ها که روي هم نزديک به 18درصد از قيمت کلي محصول را در بر مي‌گيرند، مي‌توان قيمت تقريبي قانوني آيفون 10 در ايران را حدس زد: حدود 4 ميليون و 500 هزار تومان براي مدل 64 گيگابايتي و حدود 5 ميليون و 200 هزار تومان براي مدل 256 گيگابايتي.
خريد آيفون 10 در ايران در بحبوحه طرح رجيستري انتخاب ريسک‌پذيري است

گمرک ايران اعلام کرده در طرح رجيستري با هدف احترام به حق و حقوق شهروندي، تمامي علاقه‌مندان و خريداران مي‌توانند به اطلاعات قيمت واقعي موبايل‌ها، نوع ارز و قيمت ارزي در حال حاضر و همچنين تاريخ وارد شدن محصول و حتي کشور سازنده را به صورت آنلاين در سامانه رسمي اين سازمان مشاهده کنند. اين اطلاعات به خريداران کمک مي‌کند تا جنس اصل را از تقلبي تشخيص دهند، قيمت واقعي محصول را به فروشنده پرداخت کنند و همچنين از گرانفروشي‌هاي بي‌دليل جلوگيري به عمل آورند.

جدول نرخ آيفون‌هاي جديد در سامانه گمرک

اين قيمت در حالي مطرح مي‌شود که بسياري از فروشندگان بازار روزهاي گذشته آيفون 10 را وارد بازار کرده و با نرخ‌هاي نجومي به فروش مي‌رسانند. با گشت‌وگذاري در اينترنت و يا مغازه‌هاي پاساژها مي‌توان مظنه قيمت بسيار بالاي آيفون 10 فعلي در ايران را به دست آورد.
فروشندگان اصرار دارند جنس قاچاق آنها در برابر طرح رجيستري مشکلي پيدا نخواهد کرد

در تماس  با يکي از فروشندگان محصولات موبايل در پاساژ پايتخت قيمت اين محصول را 15 ميليون عنوان کرده که تخفيف آن پيک رايگان محصول درب منزل خريدار است! وي در پاسخ به شايعات پيرامون طرح رجيستري درباره اين موبايل به ديجياتو مي‌گويد: «هنوز که اجرايي نشده. موبايل را نيم ساعت ديگر درب منزل تحويل بگير و آن را فعال کن. هيچ اتفاقي هم برايش نمي افتد!» بعد از اصرار ما درباره اينکه کد IMEI براي اين مدل در گمرک ثبت نشده و گفته شده که اين مدل از آيفون بدون ثبت کد IMEI يک محصول قاچاق تلقي مي‌شود، او مطمئن‌تر از قبل مي‌گويد: «جلوي آيفون را که نمي‌شود گرفت! شما اين موبايل را تا قبل از شروع وقت اداري فردا فعال کني کار تمام است.»

جدا از نرخ عجيب و غريب اين قبيل فروشندگان بايد به مسئله طرح رجيستري توجه داشت، چرا که قرار است چندمدل موبايل خاص که در فاز اول آن وارد اين طرح مي‌شوند به زودي اعلام شوند و ممکن است که آيفون 10 جزو اين دسته از موبايل‌ها قرار بگيرد که در نتيجه خريد آن با توجه به شرايط حال حاضر چندان کار منطقي به نظر نمي‌رسد.

منبع:ديجياتو

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو