شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجازه ندهید قهوه‌های گران مانع خرید آیفون 10 شوند

قهوه

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰


999 دلار برای یک آیفون. این قیمتی است که باید به آن عادت کنیم و البته در ایران مبالغی بسیار بیشتر از آن هم برایش بپردازیم. در دو سال اخیر البته قیمت موبایل‌های هوشمند به شکل نه چندان محسوسی در حال افزایش بود ولی اپل با برچسب قیمتی که روی محصول پرطرفدار و تاثیرگذارش زد، برای همیشه نرخ قیمت موبایل‌های مرغوب و محبوب را یک پله افزایش داد.

وایمکس نیوز- همین حالا، خرید یک موبایل 999 یا حتی 1149 دلاری به هیچ‌وجه برای عده زیادی از آمریکایی‌ها هم قابل توجیه نیست اما اپل و شرکت‌های دیگری که به ساخت اسمارت‌فون‌های رده بالا مشغول هستند راه‌کاری برای این موضوع دارند به نام فروش اقساطی.

در بسیاری از کشورها، موبایل‌های گران با قراردادهای دوساله ارائه می‌شوند و کاربر می‌تواند با پرداخت حدود 30 الی 50 دلار در ماه، یک موبایل 700 یا حتی 999 دلاری را خریداری کند. به همین دلیل اکنون «تیم کوک»، مدیرعامل اپل باور دارد که قیمت آیفون 10 چندان هم غیرقابل دسترس برای همه نیست.

او به خریداران آیفون 10 پیشنهاد داد که با ارائه آیفون قبلی خود می‌توانند 350 دلار اعتبار دریافت کنند و البته اگر اگر قید سر زدن‌های مکرر به کافی‌شاپ‌های گران را بزنند، می‌توانند از عهده پرداخت اقساط ماهانه آیفون 10 برآیند: «در صورتی که آیفون X را به صورت اقساطی خریداری کنید، قیمت آن به شکل روزانه کمتر از قیمت یک کاپ قهوه می‌شود.»

تیم‌کوک در تمام مصاحبه‌هایش بعد از معرفی آیفون 10، در مورد قیمت 999 دلاری این محصول بحث پرداخت ماهانه (چه از طریق اپراتور موبایل و چه از طریق برنامه فروش خود اپل) را پیش کشیده و عنوان کرده که پرداخت‌های 30 الی 50 دلاری ماهانه آنچنان برای کاربران سنگین نیست. او البته خبر ندارد که کاربر ایرانی برای خرید آیفون 10 باید 15 میلیون تومان پرداخت کند، در حالی که می‌شود در کشورهای دیگر آن را با پرداخت مبلغ اندکی به شکل ماهانه خرید!

منبع:دیجیاتو

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو