شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بيانيه اسنپ در خصوص منع استفاده از اپليکيشن مسيرياب ويز

اپليکيشن مسيرياب ويز

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰


پس از ممانعت سرويس‌هاي حمل و نقل اينترنتي از به‌کارگيري اپليکيشن ويز توسط رانندگان اين سرويس، اسنپ بيانيه‌اي در اين راستا منتشر کرده است.

وايمکس نيوز- بر اساس دستور دادستاني کل کشور، تمامي سرويس‌هاي اينترنتي حمل‌ونقل از تاريخ 30 آبان موظف به عدم استفاده از مسيرياب ويز (Waze) شدند. سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ توضيحات ذيل را جهت تنوير افکار عمومي در اين خصوص ارائه مي‌دهد.

دستگاه قضايي کشور کليه سرويس‌هاي اينترنتي حمل‌ونقل را موظف کرده است از ساعت 24 روز 30 آبان، ارائه خدمات به رانندگاني که در سفرهاي خود از مسيرياب ويز استفاده مي‌کنند خودداري نمايند و اين دستور شامل همه سرويس‌هاي اينترنتي درخواست خودرو مي‌شود.

بنابراين دستور، ارائه خدمات از سمت اسنپ به هم‌راهاني که اين اپليکيشن مسيرياب را در گوشي خود نصب دارند، غيرقانوني است.

لازم به توضيح است که اسنپ هيچ‌گاه نقض حريم خصوصي کاربرانش را در دستور کار ندارد، و تنها تابع قوانين جمهوري اسلامي ايران است. در عين حال کاربران اسنپ نيز طبق قوانين عضويت در اين سامانه پذيرفته‌اند که متعهد به رعايت همه قوانين اسلامي، شرعي، اخلاقي و اجتماعي جمهوري اسلامي ايران باشند.

مرجع قانوني، در اين مورد خاص، سرويس‌هاي اينترنتي حمل‌ونقل را مجري دستور خود دانسته و ادامه خدمات‌رساني به کاربران منوط به تبعيت از اين دستور است.  

اسنپ طي هفته گذشته در چندين نوبت از تمام کانال‌هاي ارتباطي خود به هم‌راهانش درباره منع استفاده از اپليکيشن مسيرياب ويز اطلاع‌رساني کرده و اکنون ناچار به غيرفعال‌سازي اپليکيشن ‌هم‌راهاني است که از اين دستور قضايي تبعيت نکرده‌اند.

مساعدت هم‌راهان محترم در اجراي اين دستور قضايي مانع ايجاد هر گونه خللي در کارکرد اپليکيشن اسنپ خواهد شد.

در پايان گفتني است که اسنپ همواره مي‌کوشد بهترين تجربه سفر را براي هم‌راهان و مسافران خود رقم بزند. به همين منظور در حال بررسي روش‌هاي جايگزين براي سهولت مسيريابي در سفرهاي خود هستيم.

روز گذشته انتشار تصويري از يک گوشي‌ هوشمند که نشان‌دهنده‌ي نمايش پيغام خطايي مبني بر لزوم حذف اپليکيشن ويز از گوشي رانندگاني بود که از اسنپ استفاده مي‌کنند، اعتراضات بسياري برانگيخت. بسياري از افراد در شبکه‌هاي اجتماعي بررسي اپليکيشن‌هاي نصب‌شده روي گجت‌هاي کاربران از سوي اسنپ را مصداق نقض حريم خصوصي عنوان کردند. محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات نيز روز گذشته با انتشار توييتي به اعتراض کاربران در مورد ممنوعيت استفاده از ويز توسط سرويس‌هاي حمل و نقل پاسخ داد.

منبع:زوميت

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو