دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

گوشي،تبلت و سايرتجهيزات اپل مشمول طرح ريجستري است

جهرمي

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد: همه تجهيزات ساخت برند اپل اعم از گوشي و تبلت را شامل حال اجراي فاز دوم طرح ثبت گوشي تلفن همراه موسوم به رجيستري در کشور اعلام کرد.

وايمکس نيوز- مهندس محمد جواد آذري جهرمي در حاشيه نشست اتاق بازرگاني ايران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره نبود نمايندگي شرکت آيفون در کشور و نحوه ثبت گوشي هاي اين شرکت، گفت: اينکه شرکتي درکشورنمايندگي داشته باشد يا اجازه واردات دو موضوع متفاوت است.

وي تصريح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس قانون به شرکت هايي اجازه واردات مي دهد که اين شرکت ها نمايندگي ارايه خدمات در داخل کشور داشته باشند و برخي از شرکت ها نيز بر اساس اين مجوزها اقدام مي کنند اما اينکه الزامي باشد که حتما شرکت سازنده در ايران نمايندگي داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلا چنين سياستي را ندارد و شايد در آينده چنين الزامي ايجاد کند.

آذري جهرمي، همه تجهيزات ساخت برند اپل اعم از گوشي و تبلت را شامل حال اجراي فاز دوم طرح ثبت گوشي تلفن همراه موسوم به رجيستري در کشور اعلام کرد.

وي در پاسخ به سوالي در زمينه حمايت از راه اندازي ديتاسنترها نيز گفت: ضعيف ترين حلقه در توسعه شبکه ملي اطلاعات اقتصاد ديتاسنترها است لذا گزارشي از سند مطالعه  ميداني و تطبيقي با دنيا در حوزه اقتصاد ديتاسنترها تهيه و با فعالان اقتصادي اين حوزه به اشتراک گذاشته شده و تاکنون نيز بالغ بر 600 صفحه نظر درباره اين گزارش ارايه شده است که به همين دليل در حال جمع بندي نظرات و رسيدن به ديدگاه مناسب هستيم و در صورت نهايي شدن آن را منتشر مي کنيم.

وي درباره اشتغال ايجاد شده در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز گفت : تکليف برنامه ششم 900 هزار شغل در کشور است که از اين تعداد 100 هزار شغل در سال به حوزه ICT  اختصاص يافته است و اينکه تاکنون از اين تعداد چه ميزان اشتغال زايي ايجاد شده، بررسي و اعلام مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو