جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در ديدار وزراي ارتباطات ايران و ترکيه صورت گرفت:

تاکيد به توسعه همکاري در حوزه هاي فضايي، پست، رگولاتوري و ترانزيت ديتا

ict بين الملل

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار وزير ارتباطات ترکيه به وجود زمينه هاي همکاري در حوزه هاي فضايي، پست، رگولاتوري و ترانزيت ديتا بين دو کشور ايران و ترکيه تاکيد کرد.

وايمکس نيوز- مهندس محمد جواد آذري جهرمي که در حاشيه برگزاري نمايشگاه باکوتل آذربايجان با احمد ارسلان وزير ارتباطات ترکيه ديدار کرد با اشاره به اينکه اراده رهبران سياسي دوکشور ايران و ترکيه بر توسعه روابط است، گفت :  اين ديدارها يک فرصت استثنايي براي توسعه روابط است.
وي تصريح کرد : دنيا در اين حوزه در حال تحول است و در حوزه اقتصاد ديجيتال نيز شاهد رشد خوبي هستيم وبه نظر مي‌رسد تحول بزرگي پيش رو ما باشد.
آذري جهرمي با اشاره به مثالي در حوزه اقتصاد ديجيتال، تاکيد کرد : امروز بزرگترين شرکت حمل و نقل دنيا يعني اوبر حتي يک خودرو هم ندارد و اين معناي اقتصاد ديجيتال است.
وي به زمينه هاي همکاري دو کشور نيز اشاره اي کرد و افزود : دو کشور مي توانند در حوزه صنعت فضايي، پست، رگولاتوري، ترانزيت ديتا و حمايت‌هاي دوجانبه در عرصه ITU  با هم همکاري داشته باشند و اين همکاري را توسعه بيشتري دهند.
وزير ارتباطات تاکيد کرد : در حوزه امنيت سايبري علاقه منديم تفاهم نامه امضا شده اجرايي شود.

  همچنين در ادامه اين ديدار احمد ارسلان وزير ارتباطات ترکيه نيز با تبريک انتصاب آذري جهرمي به عنوان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران، افزود :  مطمئن هستم تصميمات شما به نفع منطقه است و در زمينه توسعه روابط اقتصادي به خصوص در حوزه ارتباطات با نظر شما موافقم

وي تصريح کرد : توسعه تجارت الکترونيک به نفع دو کشور ايران و منطقه است و  برخي مشکلات کوچکي نيز که وجود دارد بايد حل کنيم.
ارسلان پيشنهاد کرد که کارگروه مشترکي براي بررسي مشکلات در اين حوزه تشکيل شده و همچنين زمينه هاي توسعه همکاري‌ها در اين کارگروه بررسي شود.
وي تاکيد کرد : در خصوص امنيت سايبري با توجه به اهميت موضوع به همکاري‌هاي بين المللي اعتقاد داريم و آماده همکاري با جمهوري اسلامي ايران در اين حوزه هستيم.
وزير ارتباطات ترکيه در زمينه همکاري در حوزه ترانزيت نيز گفت : جايگاه مهمي بين اروپا و آسيا توسط ترکيه و ايران براي ترانزيت ديتا وجود دارد و در اين زمينه بين دوکشور جلسات متعددي برگزار شده است و مجددا پيشنهاد مي کنم کميته مشترکي سريع تر براي بررسي موضوع تشکيل شود.

وي تاکيد کرد : برقراري ارتباط ديتا از طريق ترکيه، ايران، پاکستان و چين مورد نظر ترکيه است.

ارسلان در پايان اين ديدار از وزير ارتباطات ايران درخواست کرد مطالعه براي همکاري هاي فضايي را آغاز کنيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو