یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راه‌اندازي نسل پنجم اينترنت در کره جنوبي

5g

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰


کره جنوبي به تازگي اعلام کرده است که قصد دارد در ماه ژوئن سال ???? ميلادي، نسل جديد اينترنت ?G را در کشورش راه‌اندازي کند.

وايمکس نيوز- از آنجا که اخبار نسل جديد اينترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسياري نيز در انتظار اجراي آن هستند، کشورهاي زيادي با همکاري اپراتورهاي اينترنت در جهان درصدد برقراري اين نسل جديد از اينترنت هستند.

وزير ارتباطات و فناوري کره جنوبي در تشريح اين خبر خاطر نشان کرده است که برقراري و راه اندازي نسل پنجم و شبکه پر سرعت اينترنت 5G قرار است در ماه ژوئن سال 2018 ميلادي، يعني يک سال زودتر از موعد مقرري که پيشتر گفته بوديم، در کره جنوبي اجرا و عملي شود.

وي در ادامه سخنان خود ادامه داد که انتظار مي رود برقراري نسل پنجم اينترنت در ماه مارس 2019 در کره جنوبي و تا سال 2022 ميلادي به طور رسمي در سطح جهاني راه اندازي خواهد شد.

طبق گزارش‌هاي منتشر شده، شماري از اپراتورهاي داخلي در کره جنوبي از جمله SK Telecom ، KT و LG Uplus به برقراري نسل پنجم اينترنت در اين کشور آسياي شرقي کمک خواهند کرد.

دولت کره جنوبي نيز به منظور حمايت و پشتيباني از برقراري نسل پنجم اينترنت و شبکه پر سرعت 5G سرمايه‌گذاري‌هاي عظيمي را خواهد کرد.

اخيرا هم غول تکنولوژي سامسونگ کره جنوبي با همکاري شرکت مخابراتي ژاپني KDDI  فناوري برقراري اينترنت پر سرعت 5G را در يک قطار در حال حرکت با موفقيت آزمايش کردند. اين دو شرکت برقراري آزمايشي نسل پنجم و پرسرعت اينترنت همراه را برروي يک قطار در حال حرکت با سرعت 100 کيلومتر آزمايش کردند و به اين نتيجه رسيدند که بسته‌هاي داده با حداکثر سرعت 1.7 گيگابايت در ثانيه ارسال و دريافت شدند.

يانگکي کيم - رييس بخش کسب و کارهاي شبکه سامسونگ - در اين باره مي گويد: "پتانسيل‌هاي 5G مي‌تواند چشم اندازهاي زندگي روزانه را ما را تغيير دهد. موفقيت آزمايش امروز نتيجه تحقيقات ما مشترک ما و کمپاني KDDI است که از اين به بعد براي توسعه مدل‌هاي کسب و کار و فناوري‌هاي مدرن ادامه پيدا خواهد کرد".

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو