دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممنوعيت ارايه خدمت پيامکي بدون اجازه از مشترک

حسين فلاح

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵:۰۰


رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از ساماندهي خدمات پيامکي با رويکرد تامين رضايت مشترکين و حمايت از کسب و کارها خبر داد و گفت: اپراتورها الزام دارند که ارسال پيامک‌هاي انبوه از سرشماره‌هاي شخصي را ردپابي و متوقف کنند.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني دبير کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات از ساماندهي خدمات پيامکي با رويکرد تامين رضايت مشترکين و حمايت از کسب و کارها خبر داد و گفت: وجه به ضرورت حفظ حقوق کامل مشترکين، گسترش و رونق کسب و کارهاي جديد مبتني بر خدمات محتوايي پيامکي از طريق شبکه‌هاي ارتباطي، در مصوبه 270 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات خدمات محتوايي پيامکي به دو دسته انبوه و ارزش افزوده تقسيم شده و براساس آن ارسال خدمات پيامکي انبوه تبليغاتي و اطلاع‌رساني براي مشترکان رايگان است. اما ارسال اين دسته از پيامک‌ها بدون دريافت رضايت مشترک ممنوع شده و ارايه‌کننده خدمت پيامکي حق ندارد بدون کسب اجازه قبلي از مشترک، اين پيامک‌ها را ارسال کند.
وي افزود: براساس اين مصوبه، اپراتورها براي کسب رضايت و اجازه مشترک موظف هستند با هماهنگي رگولاتوري سامانه‌اي با قالب واحد و قابل استفاده براي تمامي مشترکان ارايه کنند.
فلاح با اشاره به خدمات پيامکي ارزش افزوده نيز که مبتني بر درخواست مشترک براي وي ارسال مي‌شود، اظهار کرد: اين خدمات در سه دسته تراکنشي، استعلامي و ساير دسته‌بندي شده است و به منظور رعايت حقوق مصرف‌کننده، شروع ارايه اين خدمات نيز بايد پس از اطلاع‌رساني تعرفه و شرايط ارايه خدمت به مشترک و دريافت تاييد از مشترک انجام شود.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: ارايه‌کنندگان خدمات پيامکي ارزش افزوده از نوع ساير نيز الزام دارند مجوزهاي لازم براي ارايه خدمات پيامکي را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت کنند و در ارسال اين نوع از خدمات، اپراتورها بايد اصل بي‌طرفي را رعايت کنند.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ادامه داد: همچنين براساس اين مصوبه اپراتورها موظف شدند با ايجاد يک سامانه در دسترس و قابل استفاده براي همه مشترکين، امکان انتخاب دريافت نوع خدمات پيامکي را براي مشترکين فراهم کنند.
دبير کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات درباره ارسال پيامک‌هاي انبوه از سرشماره‌هاي شخصي گفت: در مصوبه 270 کميسيون، اپراتورها الزام دارند براساس دستورالعمل ابلاغي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پيامک‌هاي اضطراري را به تمامي مشترکين ارسال کنند و ارسال پيامک‌هاي انبوه از سرشماره‌هاي شخصي را ردپابي و متوقف کنند.
فلاح جوشقاني اظهار اميدواري کرد با ابلاغ اين مصوبه علاوه بر رونق کسب و کارهاي مبتني بر خدمات محتوايي پيامکي، رضايتمندي مشترکين براساس احترام به حقوق شهروندي آنان افزايش يابد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو