دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رييس رگولاتوري اعلام کرد:

سامانه خدمات پيامکي تا 2 ماه آينده راه اندازي مي شود

فلاح جوشقاني

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸:۰۰


رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از راه اندازي سامانه خدمات پيامکي تا 2 ماه آينده براي ساماندهي خدمات پيامکي خبر داد.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در برنامه روي خط خبر شبکه خبر با اشاره به اقدامات انجام شده درگذشته براي ساماندهي خدمات پيامکي، گفت : آمار قابل توجه اي وجود  دارد است که نشان مي دهد مردم علاقه ندارند به صورت ناخواسته پيامک تبليغاتي دريافت کنند.

وي تصريح کرد: از طرفي مي توان از پيامک به عنوان يک رسانه ارزان قيمت براي توسعه کسب و کارها استفاده کرد البته به صورت مشروع و قانوني و در صورتي که خود مشترک نيز درخواست داشته باشد .

جوشقاني هدف از ساماندهي خدمات پيامکي را اينگونه توصيف کرد که مشترکين بتوانند آن دسته از پيامک هاي تبليغاتي و خدماتي را که خود آنها انتخاب مي کنند از طرف اپراتورها ارسال شود و مردم از  اين طريق دريافت پيامک ها را خودشان مديريت کنند.

وي با بيان اينکه خدمات پيامکي در مصوبه سازمان تنظيم مقررات به دو دسته تقسيم شده است، افزود : يک دسته پيامک هاي انبوه که حاوي محتواي تبليغاتي، اطلاع رساني و اضطراري باشد که رايگان است و دسته ديگر پيامک هاي ارزش افزوده که براي مشترک هزينه دارد مانند پيامک هايي که بانک ها براي مشتريان خود ارسال مي کنند و يا پيامک هاي دريافت ميزان جرايم رانندگي و پيامک هايي که در قالب مسابقه و سرگرمي به مشترکين ارسال مي شود.

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصريح کرد : مقرر شده است براي ساماندهي ارسال اين پيامک ها اپراتورها به صورت يکسان سامانه اي طراحي کنند که پيامک ها به صورت دسته بندي شده در اختيار مشترکين قرار گيرد و مشترک با انتخاب هر دسته از اين پيامک ها درخواست ارسال و يا عدم ارسال آنها را به اپراتور اعلام مي کند .

وي با بيان اينکه اين سامانه تا  2 ماه آينده راه اندازي مي شود، گفت :  اين مصوبه تا چند روز آينده به اپراتورها ابلاغ مي شود و حداکثر در ابتداي ارديبهشت ماه سال آينده اين سامانه  به طور کامل در اختيار مشترکين قرار مي گيرد و مردم مي توانند از طريق روش هاي مختلف مانند سايت اپراتورها و بستر USSD  خدمات پيامکي خود را ساماندهي کنند.

جوشقاني در پاسخ به سوالي درباره نحوه دسترسي شرکت ها به شماره هاي مردم، با اشاره به اينکه به روش هاي مختلفي شماره هاي مردم در دسترس قرار مي گيرد، افزود : از طريق شبکه هاي اجتماعي ، اپ هايي که در بازار وجود دارد و فروشگاه هايي که مردم شماره تماس خود را ارايه مي کنند، امکان دسترسي به شماره هاي تلفن همراه مردم وجود دارد  .

وي تصريح کرد: به هيچ عنوان اپراتورها به صورت گسترده و ساماندهي شده ديتا بيس مشترکين خود را در اختيار شرکت ها قرار نمي دهند و چنين بحثي مطرح نيست.

جوقشاني با بيان اينکه در حال حاضر درهر فروشگاهي از مشتري شماره تلفن اخذ مي شود، گفت : مطمئن باشيد که هر فروشگاهي در شهر بالغ بر يک ميليون شماره تلفن را ذخيره کرده است البته ممکن است دفاتري از اپراتورها ديتا بيس شماره ها را در اختيار ديگران قرار داده باشند که دسترسي تمام اين دفاتر مسدود شده است .

وي با اشاره به اينکه دستوالعمل بسيارسختگيرانه اي به اپراتورها در اين زمينه داده شده است، خاطر نشان کرد : البته تبعات منفي که در اين زمينه براي کسب و کارهاي اپراتورها ايجاد مي شود شايد به چندين برابر خسارت برسد چرا که بيشترين سرمايه اپراتورها اعتماد مشترکين است .

رييس سازمان تنظيم مقررات در پايان اين گفتگو تاکيد کرد: اگر مردم در رابطه با ارسال پيامک ها بدون اجازه آنها مشکلي داشتند مي توانند به صورت تلفني و پيامکي با شماره 195 تماس بگيرند و در عين حال هر سه ماه يک بار نيز بازخورد اجراي اين مصوبه بررسي شده و در صورت نياز اصلاح مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو