دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي:

تکليف برنامه ششم در 2.5 برابرشدن بازارICT

فلاح جوشقاني

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹:۰۰


رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به تکليف برنامه ششم در 2.5 برابرشدن بازارICT گفت: براي اين منظور اگرچه نمي‌توان صرفا بر حوزه سرويس هاي سيار اتکا کرد، اما پتانسيلي در حوزه دسترسي و زيرساخت‌هاي ثابت در بخش وجود دارد که بايد از آن استفاده شود.

وايمکس نيوز - حسين فلاح جوشقاني رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مراسم معارفه قائم مقام رگولاتوري با اشاره به اينکه اقتصاد ديجيتالي يکي از موضوعات مهم حوزه ICT است، گفت: اقتصاد ديجيتال که آينده حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات را شکل مي‌دهد، فناوريهاي جديد و پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي متفاوتي را رقم مي‌زند و يکي از نهادهايي که مطابق با وظيفه ذاتي با اين تغييرات مواجه مي‌شود، رگولاتوري است.
وي افزود: متناسب با اين تغييرات، رگولاتوري نيز بايد در روشها و خط مشي‌هاي پيش رو و تقويت بدنه تخصصي مديريتي و کارشناسي بازنگري لازم را انجام دهد.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به تکليف برنامه ششم در 2.5 برابرشدن بازارICT، اظهار کرد: براي رسيدن به اين هدف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بايد بسترهاي لازم به ويژه در حوزه سرويسهاي ثابت را فراهم کند.
فلاح تصريح کرد: در اين زمينه از يک سو نمي‌توان صرفا بر حوزه سرويسهاي سيار اتکا کرد، از سوي ديگر در حوزه دسترسي و زيرساخت‌هاي ثابت پتانسيلي در بخش وجود دارد که بايد از آن استفاده شود و دسترسي 80 درصد خانوارها به اينترنت باسرعت 20 مگابيت بر ثانيه در پايان برنامه ششم با تکيه بر اين ظرفيت قابل تحقق است.
بنابه اين گزارش، رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حکمي مسعود همدانلو را به عنوان قائم مقام اين سازمان در امور هماهنگي منصوب کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو