شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پروژه ACS هنوز منتظر تامین محتواست

فيضي

شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳:۰۰


با اجرایی شدن پروژه‌ ACS یعنی ارایه خدمات ارتباطی پیشرفته، درصورت تامین محتوا ازسوی مراجع ذیربط، امکان استفاده از منابع چندرسانه‌ای درخواستی شامل صوت و تصویربا کیفیت مطلوب در گیرنده‌های تلویزیونی، همزمان با استفاده از تلفن برای کاربران فراهم خواهد شد،

اما بارها عنوان شده این پروژه از نظر فنی آماده است و اگربه لحاظ تامین محتوا با صدا و سیما و دیگر تولیدکنندگان محتوا به نتیجه رسیده شود این موضوع تا پایان سال گذشته به نتیجه می رسید ولی این موضوع تا به امروزبه نتیجه نرسیده و همچنان بحث نبود محتوا توسط سازمان‌ها و نهادهای ذیربط دلیل تاخیر این موضوع عنوان می شود.
وایمکس نیوز - صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت ‌و گو با خبرنگار ما در این باره گفت: صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌ها و مراکز دیگری که مسوول تامین محتوا هستند باید کار تامین محتوا را انجام دهند و ما در حال حاضر منتظر تامین محتوا هستیم. وی افزود: این پروژه توسط مخابرات آزمایش و بررسی شده که البته نتایج آن نیز مثبت بوده است و فقط مانده محتوا که دیگر این بخش به مخابرات مربوط نمی شود.
به گفته‌ فیضی ظاهرا هزینه نگهداری پروژه ACS نسبت به درآمد آن، پایینتر است و اگر این پروژه از حالت آزمایشی به اجرایی تبدیل شود، می‌تواند درآمدزایی مناسبی را برای شرکت مخابرات به همراه داشته باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تلاش می‌شود تا تعرفه خدمات استفاده از این سرویس به گونه‌ای تعیین شود که تاثیر زیادی در سبد هزینه خانوارها نداشته باشد و با توجه به اینکه تعرفه مرتبط با محتوا خواهد بود و تامین محتوا برعهده سازمان‌های مربوطه است، تصویب و تنظیم تعرفه بعد از مشخص شدن نحوه همکاری نهادهای مسوول محتوا اعلام خواهد شد.
اما مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این باره گفت: برای ‌اجرایی شدن پروژه ACS باید با تامین‌کنندگان محتوا به نتیجه رسید که در این رابطه جلسات و مذاکرات خوبی تا امروز داشتیم و با توجه به اینکه ضلع اصلی تامین محتوا در این زمینه برعهده صدا و سیماست برای تدوین محتوا مشغول مذاکره با آنها هستیم.
به گفته وی پایلوت این شبکه در تهران راه‌اندازی شده است.
همچنین مسوولان مخابراتی گفته بودند: از نظر فنی می‌توان گفت که کار سیستم ACS تا حد خوبی پیش رفته اما از نظر محتوا اینگونه نبوده است زیرا تا به حال تنها دو سازمان با ما موافقت و همکاری کردند که یکی صدا و سیما (سروش رسانه) و دیگری آستان قدس رضوی است.
این سرویس چند بخش دارد که بخش فنی آن عملیاتی و سرورهای آن کاملا نصب شده و بخش‌هایی که باید نزد مصرف کننده و استفاده کننده نهایی گذاشته شود، شبکه‌ها و سوئیچ‌ها در شهرهای مختلف نیز تست شده است.

 

 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو