دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آسيب‌پذيري دستگاه‌هاي متصل به اينترنت دربرابر حملات سايبري

اينترنت اشيا

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰


پژوهشگران فعال در حوزه امنيت سايبري اعلام کرده‌اند که خيل عظيمي از دستگاه‌هاي الکترونيکي متصل به اينترنت اشياء (IoT) در برابر حملات سايبري آسيب‌پذيري بسيار بالايي دارند.

وايمکس نيوز- حملات بدافزارها، باج‌افزارها و ويروس‌هاي رايانه‌اي که در سال 2017 در مقايسه با سال‌هاي گذشته به بيش‌ترين حد خود رسيده بود، حالا بر اساس تازه‌ترين تحقيقات صورت گرفته، پيش‌بيني شده است که سال جاري ميلادي حملات سايبري توسط بدافزارهاي جديد رکورد خواهند زد.

محققان و متخصصان امنيت سايبري به تازگي دريافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر 100 ميليون دستگاه الکترونيکي که قابليت پشتيباني از اينترنت اشياء ( IoT) را دارند، در معرض هک شدن و حملات سايبري و بدافزاري قرار دارند.

اين وسائل الکترونيکي که شامل رايانه، گوشي هوشمند، اسپيکر هوشمند و ساير گجت‌هاي متصل به اينترنت مي‌شوند، به هکرها و مجرمان سايبري اين امکان را مي‌دهد تا به اطلاعات و داده‌هاي شخصي و خصوصي کاربران دسترسي پيدا کنند.

بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهديدهاي امنيتي بودند که از سال 2016 کاربران فضاي مجازي را در معرض خطر حملات سايبري قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصي و محرمانه آن‌ها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي بزرگي در سراسر جهان متحمل خسارات و آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري مي‌شوند که از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به حمله سايبري به شرکت مالي اکوئيفاکس در آمريکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌هاي دفاع و امور خارجه بسياري از کشورها و شرکت حسابرسي ديلويت (Deloitte) در آمريکا اشاره کرد.

بنابراين مي‌توان گفت خطر حملات سايبري در کمين تمامي افراد، کاربران و شرکت‌هاي کوچک و بزرگ در جهان است و ديگر نمي‌توان ادعا کرد که کسي از گزند و خطرات حملات سايبري در امان است. حمله سايبري توسط بدافزار واناکراي (WannaCry) به طور قطع يکي از مهلک‌ترين حملاتي است که در طول سال‌هاي اخير صورت گرفته است.

حملاتي که بدافزار واناکراي در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌هاي بسياري کرد، خسارات جبران‌ناپذير بسياري را براي آن‌ها برجاي گذاشت. به تازگي نيز ويروس رايانه‌اي و بدافزار "خرگوش بد" سروصداي بسياري به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگي در کشورهاي مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو