شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آذري جهرمي در جلسه ديده بان شفافيت:

راه حل ريشه کن کردن فساد، اصلاح فرآيندها و اجراي دولت الکترونيک است

جهرمي

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه راه حل ريشه کن کردن فساد اصلاح فرآيندهاست، گفت: اصلاح فرآيندها با دولت الکترونيک امکان پذير است و اگر مشکل دولت الکترونيک را حل کنيم مشکل فساد در کشور رفع مي شود.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه ماهانه ديده‌بان شفافيت و عدالت که با حضور احمد توکلي، رييس هيات مديره اين ديده بان برگزار شد، راه حل ريشه کن شدن فساد را بازنگري فرآيندها در کشور دانست و گفت: پر واضح است که فاسد و مفسد بايد معرفي شوند اما بخشي از مطالبات بايد به سمت اصلاح فرآيندها سوق پيدا کند.

وي با تاکيد بر شناسايي گلوگاه ها و امضاهاي طلايي، با بيان اينکه يکي از راه حل هاي ريشه کن کردن فساد، اصلاح ساز و کارهاي اجرايي در داخل کشور است، افزود: وقتي بر اساس مقررات حاکميتي اندازه دولت بايد کوچک شود و اين موضوع در مجلس هم به تصويب رسيده است که ساختمان جديدي نبايد ساخته شود همه بايد به اين قوانين احترام بگذاريم، با اين حال مي بينيم مديري به استناد بند يا تبصره اي ساختمان مي سازد و اين يعني نقض غرض و دامن زدن به ديوان سالاري.

آذري جهرمي با اشاره به اينکه فرآيندها با دولت الکترونيک اصلاح مي شوند، اظهار کرد: اگر مشکل دولت الکترونيک را حل کنيم مشکل فساد در کشور رفع مي شود.

وي ادامه داد: همانطور که ديديد با اجراي طرح رجيستري که فقط يک نمونه کوچک از دولت الکترونيک بود مشکل قاچاق تلفن همراه رفع شد.

جوان ترين وزير کابينه با بيان اينکه در نظام شفافيت بايد به ابعاد دولت الکترونيک بپردازيم و بايد بررسي کنيم که چرا بعضي دستگاه ها به دولت الکترونيک متصل نمي شوند و احيانا چه منفعت هايي وجود دارد.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي با بيان اينکه از مطالبه اجراي دولت الکترونيک استقبال مي کند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري نيز تاکيد دارند که سازمان هاي مردم نهاد نيز براي اجراي دولت الکترونيک و اصلاح فرآيند ها به ميدان بيايند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه بيش از 1300 مجوز در کشور وجود دارد که هر کدام مي تواند داراي امضاي طلايي باشد، گفت: اگر بخواهيم فرآيندها اصلاح شوند، بخشي از آن با مطالبه عمومي انجام مي شود و قطعا قدرت مبارزه با قاچاق و نظارت بر مبادلات مالي و برخورد با مفاسد  وجود دارد.

وي با تاکيد بر اينکه مقدمه مطالبه، مطالعه است، افزود: اگر بدون مطالعه، مطالبه انجام شود، افراد فاسد از آن استفاده مي کنند بنابراين با شعاري حرف زدن مشکلات کشور حل نمي شود بلکه براي مبارزه با فساد بايد علمي صحبت کنيم.

در پايان اين جلسه، احمد توکلي رييس هيات مديره ديده بان شفافيت و عدالت از آذري جهرمي بخاطر تلاش شجاعانه بابت شفاف سازي تخصيص ارز دولتي به واردات تلفن همراه تقدير کرد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو