شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

‌تغيير نام ‌وزارت «امور ‌زيربنايي» به ‌«راه و شهرسازي‌»

مجلس ‌وزارت ارتباطات را از ليست‌ ادغام‌ها حذف کرد

مجلس

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰:۰۰


نمايندگان مجلس وزارت ارتباطات را از ادغام در وزارتخانه‌هاي راه و مسکن حذف کرده و عنوان لايحه وزارت امور زيربنايي را به وزارت راه و شهرسازي تغيير دادند.

وايمکس نيوز -  نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) لايحه تشکيل وزارت امور زيربنايي ‌را که اعاده شده از شوراي نگهبان بود، ‌بررسي و با ‌‌اصلاحات‌ و برطرف کردن ايرادات شوراي نگهبان اين لايحه را تصويب کردند.

وکلاي ملت در اولين اصلاح عنوان اين لايحه را از وزارت امور زيربنايي به وزارت "راه و شهرسازي " تغيير داده با 171 رأي موافق، 21 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع از 214 نماينده حاضر در صحن علني مجلس با اين تغيير عنوان موافقت کردند.

همچنين بهارستان‌نشينان در اصلاح ديگري که در ماده يک اين لايحه انجام دادند، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را از ادغام در وزارتخانه‌هاي مسکن و شهرسازي و راه و ترابري حذف کردند که بر اساس اين مصوبه مجلس، از تاريخ تصويب اين قانون وزارت راه و شهرسازي از تجميع وزارتخانه‌هاي مسکن و شهرسازي و راه و ترابري تشکيل مي‌شود. شرح وظايف و اختيارات وزارتخانه جديد شامل وظايف و اختيارات دو وزارتخانه مسکن و شهرسازي و راه و ترابري است.

وکلاي ملت اصلاحيه ماده يک را با 168 رأي موافق، 12رأي مخالف و 11 رأي ممتنع از 214 نماينده حاضر در صحن علني، به تصويب رساندند.

گفتني است، نمايندگان مجلس در اصلاح ديگري که در ماده 2 اين لايحه انجام دادند، مقرر کردند همه امکانات، تعهدات، اعتبارات،‌ نيروي انساني، اموال منقول و غيرمنقول در وزارتخانه‌هاي يادشده به وزارت راه و شهرسازي منتقل مي‌شود.

نمايندگان مجلس با 166رأي موافق، 8 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع با اصلاحيه ماده 2 موافقت کردند.

در مصوبه ديگري نمايندگان ملت ماده 3 اين لايحه را نيز بررسي و اصلاح و براساس اين اصلاحيه مقرر کردند وظايف و اختيارات وزارت راه و شهرسازي با توجه به قوانين برنامه پنج‎ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي و مديريت خدمات کشوري در کارگروهي متشکل از وزير راه و شهرسازي و معاونين برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي، توسعه مديريت و سرمايه انساني، امور حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور تنقيح شده و پس از تصويب هيئت وزيران حداکثر سه ماه پس از ابلاغ اين قانون به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌شود.

نمايندگان مجلس ماده 3 اين لايحه را با 148 رأي موافق، 2 رأي مخالف و 19 رأي ممتنع از 225 نماينده حاضر در صحن علني، بررسي و اصلاح کرده و آن را به تصويب رساندند.

بهارستان‌نشينان در ماده 4 اين لايحه نيز اصلاحيه‌اي را انجام دادند که به موجب اين اصلاحيه مقرر شد در همه قوانين به جاي وزارتخانه‌هاي راه و مسکن و وزراي آنها، به ترتيب وزارت راه و شهرسازي و وزير آن جايگزين شود که نمايندگان مجلس اين اصلاحيه را نيز با 146 رأي موافق، 5 راي مخالف و 15 راي ممتنع از 224 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رساندند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو