شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجربه لذت بخش وب گردي با قابليت جديد مرورگر فايرفاکس

فايرفاکس

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸:۰۰


مرورگر اينترنتي فايرفاکس با اضافه کردن يک افزونه تحت عنوان advance، فهرستي از وب سايت هاي موردعلاقه کاربران را در صفحه نخست خود نمايش مي دهد.

وايمکس نيوز-  شرکت موزيلا، به عنوان شرکت توسعه دهنده مرورگر اينترنتي فايرفاکس، به تازگي اعلام کرده است که يک افزونه جديد تحت عنوان advance به پلتفرم اين مرورگر اضافه خواهد شد که به کاربران اين امکان را مي دهد طبق سليقه خود به وب سايت هاي موردعلاقه شان سر بزنند.

موزيلا که به نظر مي رسد از روز سه شنبه درحال افزودن اين قابليت جديد به پلتفرم فايرفاکس است، سعي دارد بهترين پيشنهادهاي ممکن را براي وب گردي کاربران ارائه و نمايش دهد که هم اکنون تنها نسخه آزمايشي اين افزونه در طريق برنامه تست پايلوت موزيلا در دسترس است و علاقمندان قادر خواهند بود قبل از انتشار و عرضه همگاني و عمومي آن، ويژگي‌هاي منحصر بفرد آن را امتحان کنند و در توسعه و پيشرفت اين قابليت به موزيلا کمک کنند.

به نظر مي‌رسد که موزيلا قصد دارد با عرضه اين قابليت باري ديگر برتريت مرورگر خود را به ساير رقبايش اثبات کرده و به محبوبيت آن بيفزايد.

از طرفي ديگر، اين قابليت مي‌تواند کاربران را از عادت وب گردي هاي معمول، هميشگي و خسته کننده خود برهاند و پيشنهادات جديدي را براي آنها ارائه دهد که اين امر در نهايت به کاهش سلطه گري هاي گوگل کروم خواهد انجاميد.

چند ماه پيش بود که موزيلا به منظور رقابت با ساير مرورگرهاي اينترنتي محبوب نظير گوگل کروم، نسخه پرسرعتي از مرورگر فايرفاکس کووانتوم را منتشر کرد و بدين ترتيب دوباره به عرصه مرورگرهاي اينترنتي محبوب جهان بازگشت. زماني که مرورگر فايرفاکس در سال 2004 ميلادي عرضه شد، توانست موقعيتي که مرورگر اينترنت اکسپلورر براي خود دست و پا کرده بود را به سختي به چالش بکشاند اما پس از آنکه مروگر گوگل کروم عرضه و با موفقيت و استقبال زيادي از سوي کاربران مواجه شد، نقش پررنگ خود را در بازار مرورگرها از دست داد.

حالا به نظر مي‌رسد که موزيلا بار ديگر مي‌خواهد با افزودن قابليت جديدي خيل عظيمي از کاربران را به خود جلب کند.

 

منبع: ايسنا

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو