جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش‌هاي پرداخت قبض تلفن همراه؛ کدام بهتر است؟

قبض آبونمان

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰


هريک از اپراتورهايي که سيم‌کارت‌هاي دائمي دارند، براي پرداخت قبوض خود راه‌کارهايي را در نظر گرفته‌اند؛ اين امکانات شامل سامانه‌هاي الکترونيکي، کدهاي دستوري، تلفن‌بانک و اپليکيشن‌هاي پرداخت مي‌شود که البته برخي از اين امکانات از نظر مشترکان روش‌هاي بهتر و آسان‌تري براي پرداخت هستند.

وايمکس نيوز- مدتهاست که با روش‌هاي پرداخت غيرحضوري، ديگر لازم نيست مشترکين وقت خود را در ترافيک و يا صف طولاني شعب بانک‌­ها صرف کنند. بلکه هر ساعت از شبانه‌روز، در منزل، يا در محل کار و هر مکان ديگر حتي خارج از محل سکونت خود مي‌توانند قبض تلفن­ همراه خود را پرداخت کرده و ديگر نگران تاخير و ديرکرد در پرداخت آن نباشند.

روش‌هاي پرداخت قبض همراه اول

پرداخت از طريق پرتال همراه اول: به پرتال همراه اول مراجعه کرده و منوي محصولات و خدمات را انتخاب کنيد. برروي گزينه‌ي سرويس‌ها کليک کرده و گزينه‌ي رويت صورتحساب را انتخاب کنيد. در صفحه‌ي بازشده، شماره تلفن همراه و کدپستي آدرس خود را وارد و سپس پايان‌دوره يا ميان‌دوره صورتحساب خود را انتخاب کرده و کليد تائيد را کليک کنيد. در صفحه‌ي بازشده ضمن رويت صورتحساب خود، امکان پرداخت آن از طريق يکي از درگاه بانک‌هاي درج‌شده در سايت وجود دارد.

پرداخت قبض از طريق اينترنت: به آدرس بانک مورد نظر در اينترنت مراجعه کنيد و به قسمت بانکداري الکترونيک برويد. در قسمت پرداخت الکترونيک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کنيد. فرم پرداخت قبض را بر اساس قبض‌تان تکميل و سپس تاييد کنيد. بانک مورد نظر به نمايندگي از شما مبلغ قبض را پرداخت مي­‌کند. اگر در قسمت پرداخت الکترونيک، گزارش قبض را انتخاب کنيد، گزارش تائيديه پرداخت شما قابل مشاهده است.

پرداخت از طريق سامانه اطلاع‌رساني 9990: در اين روش با مرکز اطلاع‌رساني 9990 تماس بگيريد، شماره تلفن­ همراه مورد نظر خود را وارد کرده و با وارد کردن شماره کارت بانکي و رمز خريد اينترنتي،‌ قبض خود را پرداخت کنيد. مزيت اين روش نسبت به ساير روش‌ها اين است که پرداخت همان لحظه اعمال مي‌شود و مشترکيني که تلفن­ همراهشان بعلت عدم پرداخت صورتحساب قطع شده، درصورت پرداخت و وصول مبلغ به حساب همراه اول، بدون مراجعه به دفاترخدمات ارتباطي ارتباطشان وصل مي­‌شود.

پرداخت از طريق کد دستوري *1# و يا شماره‌گيري تلفن گوياي *100: از طريق گوشي موبايل خود کد دستوري *1# را شماره‌گيري کنيد، وارد منوي قبض شويد و نوع قبض (ميان‌دوره/ پايان‌دوره) را انتخاب کنيد. شماره خود يا ديگران را جهت پرداخت قبض وارد کنيد و پس از ورود شماره کارت بانکي و رمز دوم قبض شما پرداخت مي‌شود. در روش تلفن گويا نيز از طريق گوشي موبايل تلفن گوياي *100 را به صورت رايگان شماره‌گيري کنيد و پس از تاييد شماره موبايل، شماره کارت بانکي و رمز دوم، قبض شما پرداخت مي‌شود.

روش‌هاي ديگري از جمله پرداخت از طريق پيام کوتاه، از طريق خودپرداز، تلفن بانک نيز وجود دارد که توضيح آنها در وب‌سايت همراه اول آمده است.

روش‌هاي پرداخت قبض ايرانسل

مشترکان دائمي اپراتور دوم تلفن همراه هم با استفاده از روش‌هاي متنوع پرداخت، مي‌توانند بدون محدوديت زماني و مکاني قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند و همواره از خدمات و محصولات ما لذت ببريد.

پرداخت آنلاين: با استفاده از اينترنت و کارت‌هاي عضو شبکه شتاب، مي‌توانند صورت‌حساب خط دائمي خود را پرداخت کنند. البته به گفته‌ي ايرانسل، در اين روش هيچ مبلغي به عنوان کارمزد از حساب آن‌ها کسر نخواهد شد.

پرداخت با استفاده از کد دستوري: با استفاده از کارت بانکي و رمز دوم آن و شماره‌گيري *7*1# مي‌توانيد قبض سيم‌کارت دائمي خود را پرداخت کنيد.

پرداخت از طريق اپليکيشن: مشترکان همچنين با نصب برنامه کاربردي ايرانسل من، مي‌توانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند. دانلود و استفاده از برنامه ايرانسل من رايگان است. البته براي ورود به اين برنامه به رمز ايرانسلي نياز داريد که مي‌توانيد با استفده از همين برنامه نسبت به دريافت آن اقدام کنيد.

روش‌هاي پرداخت قبض رايتل

پرداخت از طريق سامانه تلفن گويا: طبق آنچه برروي سايت اين اپراتور آمده است، سرويس IVR Payment با هدف خريد و افزايش اعتبار و پرداخت قبوض در سامانه تلفن گويا شرکت رايتل جهت رفاه حال مشترکين راه‌اندازي شده است. در اين سرويس با شماره‌گيري 200 يا 09202000000 مشترکين دايمي امکان پرداخت قبض پايان‌دوره و ميان‌دوره با استفاده از کارت‌هاي عضو شبکه شتاب از طريق اتصال به درگاه بانک را دارند.

همچنين با مراجعه به وب‌سايت اين اپراتور نيز مي‌توان به پرداخت قبوض ميان‌دوره و پايان‌دوره اقدام کرد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو