یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

نسخه به‌روزرساني شده سيستم عامل iOS.?? منتشر شد

iOS.??

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵:۰۰


اپل نسخه به روزرساني جديدي از سيستم عامل آي‌اواس (iOS) را براي آيفون، آي‌پاد و آي‌پد منتشر کرد که به کاربران اجازه مي‌دهد از قابليت‌هاي جديد آن بهره‌مند شوند.

وايمکس نيوز- نسخه به‌روزرساني شده سيستم‌عامل محصولات اپل ( iOS)  از روز سه‌شنبه براي کاربران گوشي‌هاي آيفون و تبلت‌هاي آي‌پد به صورت همگاني و عمومي عرضه شد و علاقمندان قادر خواهند بود با مراجعه به قسمت مربوط به آپديت و به روزرساني نرم‌افزاري در تنظيمات دستگاه خود آن را دريافت کنند.

اين نسخه جديد در مقايسه با نسل پيشين خود از قابليت‌هاي جديدي برخوردار است که يکي از آنها تحت عنوان Screen Time است که به کاربران اين امکان را مي‌دهد براي استفاده از اپليکيشن‌هاي موردنظر خود، زمان و مدت معلومي را معين کرده و در صورت استفاده بيش از زمان مقرر، به آنها هشدار دهد. به نظر مي‌رسد که اپل اين قابليت را به‌منظور کاهش اعتياد کاربران به اينترنت و جلوگيري از عدم تحرک بدني به سيستم‌عامل محصولات خود اضافه کرده است. کاربران در نهايت قادر خواهند بود ميزان و ساعات استفاده اپليکيشن‌هاي مختلف را به صورت گزارشي ماهانه و روزانه دريافت کنند.

 يکي ديگر از اين قابليت‌هاي امکان تعريف و محدود کردن نمايش اعلان‌هاي مختلف بر روي صفحه نمايش گوشي است که به کاربر اجازه مي‌ نوتيفيکيشن‌ها را مديريت کرده و در صورت عدم تمايل، از نمايش آنها بر روي صفحه نمايش جلوگيري کند.

يکي ديگر از اين قابليت‌ها بهبود و امکان استفاده از ويژگي memoji در گوشي‌هاي مجهز به فيس آي‌دي يا تشخيص چهره و احراز هويت هوشمند ( face ID) است تا بتوانند تصوير خود را از طريق دوربين جلوي گوشي تبديل به يک تصوير انيميشني و کارتوني کنند.

دستيار صوتي سيري (Siri) نيز بهبود يافته و کاربران با امکان ارسال دستورات جديدي نظير "بررسي آخرين اخبار" مي توانند کارهاي جديدي را با گوشي هوشمند خود انجام دهند.

يکي ديگر از تغييرات محسوسي که در اين نسخه به روزرساني شده از iOS وجود دارد، افزايش سرعت سيستم عامل و سريعتر شدن باز و بسته شدن اپليکيشن و برنامه هاي مختلف است.

يک قابليت جذاب ديگر نيز Group FaceTime است که به کاربران اجازه مي دهد به صورت هم زمان با چند نفر از دوستان و اعضاي خانواده خود مکالمه گروهي داشته باشند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو