یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس سازمان تنظیم مقررات:

کمیسیون تنظیم مقررات پیشنهاد افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت را رد کرد


چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶:۰۰


کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از بررسی طرح پیشنهادی شرکت مخابرات ایران مبنی بر افزایش قیمت تعرفه مکالمات تلفن ثابت تصمیم به رد این طرح گرفت.

وایمکس نیوز - محمد کرم‌پور، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب گفت:‌ سیاست کمیسیون تنظیم مقررات به سمت کاهش تعرفه‌ها تمایل دارد تا افزایش آن که البته در این مورد شرکت مخابرات نتوانسته بود با دلایل کارشناسی و منطقی نظر اعضای کمیسیون تنظیم مقررات را جلب کند و به زودی این موضوع در نامه‌ای رسمی به شرکت مخابرات ابلاغ خواهد شد.

کرم‌پور در پاسخ به این سوال که آیا تغییر تعرفه‌های تلفن همراه در این جلسه بررسی شد یا خیر، افزود: شرکت مخابرات هیچ طرحی مبنی بر کاهش یا افزایش تعرفه مکالمات تلفن همراه به رگولاتوری ارایه نکرده است، البته اگر مخابرات تصمیم به کاهش تعرفه در این بخش داشته باشد سازمان تنظیم مقررات از آن استقبال می‌کند.

این در حالی است که از سال 1382 تا‌کنون هیچ‌گونه افزایشی در تعرفه مکالمات تلفن ثابت انجام نشده است و کارشناسان مخابراتی معتقدند در این سال‌ها بسیاری از هزینه‌های اجرایی مخابرات افزایش یافته است و این افزایش تعرفه منطقی به نظر می‌رسد.

تمامی اپراتورها ملزم به اجرای مصوبات هستند

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین در خصوص اجرایی نکردن کاهش تعرفه استفاده از شبکه IN گفت: تمامی مصوبات رگولاتوری لازم الاجراست و هیچ اپراتوری حق ندارد به بهانه بررسی ابلاغیه‌های رگولاتوری از اجرای آن جلوگیری کند و اپراتورها در جایگاهی نیستند که مصوبات رگولاتوری را تفسیر کنند.

وی افزود: در صورتی که اپراتوری به مصوبات رگولاتوری اعتراضی داشت ابتدا باید براساس مصوبه عمل کرده، بعد نظرات خود را به رگولاتوری ارسال کند تا بررسی شود.

وی با تاکید دوباره بر وجود سقف در پروانه تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور گفت: اپراتور اول، دوم و سوم همگی دارای سقف واگذاری سیم کارت هستند و به هیچ عنوان پسندیده نیست که مدیران اپراتورها موضوع را برعکس جلوه دهند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو