یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل زيرساخت:

استفاده از اينترانت نرخ اينترنت را کاهش مي دهد

خسروي

دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸:۰۰


مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: براي کاهش قيمت اينترنت بايد تمامي محتواهاي اين شبکه در داخل کشور توليد و اين اطلاعات از طريق اينترانت رد و بدل شود.

وايمکس نيوز - محمود خسروي در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص نرخ پهناي باند اينترنت و ناتواني مالي خانوار ايراني در استفاده از اينترنت در شرايط موجود گفت: زماني پهناي باند اينترنت ارزان خواهد شد که تمامي ميزباني ها و محتواهاي اين شبکه را در داخل کشور توليد کنيم و در داخل کشور هم اين اطلاعات رد و بدل شود.
وي با تاکيد بر اينکه ديگر کشورها نيز 90 درصد اطلاعاتشان را در داخل کشورشان توليد و رد و بدل مي کنند، ادامه داد: اکثر کشورها تنها 10 تا 20 درصد از محتواي شبکه اينترنت خارجي استفاده مي کنند و به همين دليل نرخ استفاده در اين کشورها پايين تر از ايران است.
خسروي با بيان اينکه ما اينترانت را به يک دهم قيمت اينترنت ارايه مي دهيم، گفت: اما روي اينترانت هيچ محتوايي وجود ندارد و به همين دليل کاربران مجبور به استفاده از اينترنت براي دريافت خدمات هستند.
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: بايد روي اينترانت کشور محتوا و اطلاعات قرار گيرد و يا شبکه اينترنت کشور محتواي داخلي داشته باشد و ميزباني ها در داخل انجام شود تا کاربران مجبور نباشند براي تبادل اطلاعات از يک سازمان به سازمان ديگر هزينه خروج اطلاعات از کشور و ورود دوباره آن را پرداخت کنند.
خسروي با تاکيد بر اينکه ايجاد محتوا روي شبکه اينترانت هزينه هاي دسترسي کاربران را به شدت کاهش مي دهد، گفت: تنها راهکاري که مي توان از طريق آن اينترنت را در سبد خانوار جاي داد همين مساله است.
وي با اشاره به ارايه تخفيف 20 درصدي به شرکت هاي اينترنتي براي دريافت پهناي باند و کاهش 6 درصدي قيمت اينترنت براي کاربران اضافه کرد: حتي اگر پهناي باند رايگان نيز به شرکت هاي اينترنتي توزيع شود تنها حدود 30 درصد در قيمت ارايه اينترنت به کاربر نهايي تاثيرگذار خواهد بود به همين دليل مشکل نرخ اينترنت تنها با ارايه محتوا در داخل کشور مرتفع مي شود.
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت انحصار توزيع و تامين پهناي باند توسط اين شرکت را دليلي بر گراني نرخ فعلي پهناي باند ندانست و گفت: اين تبليغي است که برخي شرکت ها عليه شرکت ارتباطات زيرساخت دارند و به هيچ وجه منطقي نيست.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو