پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزير ارتباطات:

پست بانک بايد منابع شرکت هاي حوزه ICT را جذب کند

جهرمي

یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰


آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه پست بانک بايد شعبه‌اي تخصصي براي حوزه ICT ايجاد کند گفت: پست بانک با ايجاد اعتماد در حوزه فناوري اطلاعات بايد سرمايه در گردش شرکت هاي فعال اين حوزه را جذب کند.

وايمکس نيوز-  آذري جهرمي در جمع مديران پست بانک ايران با تاکيد بر اينکه خدمات «بانک» در سراسر کشور در دسترس مردم است، گفت: حضور پست بانک در 6 هزار باجه بانکي در کشور هزينه زيادي بر «بانک» تحميل و سوددهي آن را پايين مي آورد.

آذري جهرمي با تاکيد بر مديريت هزينه‌ها در پست بانک اظهار کرد: مديران «بانک» بايد راه هاي خلاقانه اي براي بيشتر کردن سود دهي بانکي ارائه دهند و مهمترين نکته، مديريت هزينه ها در بانک است تا هزينه هاي جاري حضور پست بانک (در مناطق کمتر برخوردار ) را پوشش دهد.

وي افزود: يکي از ارکان نهاد توسعه اي و نهاد مهارتي وجود بانک توسعه اي در آن حوزه است که پست بانک بايد اين نقش را در حوزه ICT ايفا کند.

وزير ارتباطات با انتقاد از عدم پيگيري تغيير اساسنامه پست بانک ايران گفت: مديران بانک بايد براي تغيير اساسنامه پيگيري بيشتري داشته باشند تا اشکالات مرتبط با دريافت مجوز PSP (درگاه پرداخت) برطرف شود.

وي آموزش نيروي انساني، تغيير فرآيندها و کارکردهاي پست بانک را براي تبديل بانک به نهاد تخصصي حوزه ICT   را ضروري دانست و اظهار کرد: پست بانک براي رسوب منابع، بايد از سرمايه هاي بخشي حوزه ارتباطات استفاده کند و سرمايه در گردش شرکت هاي حوزه ICT در پست بانک باشد.

بالاترين مقام حوزه ارتباطات کشور تغيير اساسنامه، افزايش سرمايه و مديريت هزينه را از مهمترين برنامه هاي اين بانک اعلام کرد و گفت: اگر بخواهيم موفق شويم پست بانک بايد جلوتر از برنامه هاي «وزارت »حرکت کند و اين تغيير نياز به عزم جدي مديران پست بانک براي اصلاح امور دارد.

آذري جهرمي با تشويق مديران پست بانک براي جذب منابع مالي ساير بخش ها گفت:اگر مسايل مربوط به مديريت هزينه ها، تکميل سيستم« core بانکي» و مشکلات آموزش پرسنل حل شود، پست بانک مي تواند در حوزه بانکداري بهترين باشد.

وزير ارتباطات با تاکيد بر نصب و راه اندازي 1700 خودپرداز پست بانک در مناطق کمتر برخوردار کشور گفت: بايد گزارش آماري با جزييات ميزان تراکنش در روستاهاي با تعداد خانوار 2هزار و 5هزار و حتي گزارشي از تراکنش خودپردازها در روستاها با فاصله هاي متفاوت از شهرها به وزارتخانه ارائه شود تا بتوانيم براي نصب خودپرداز يا دستگاه   Cashless ( دستگاههاي عمليات بانکي غير نقدي) و کارتخوان در روستاها و مغازه هاي اطراف تصميمات جديدي بگيريم.

بالاترين مقام حوزه ارتباطات کشور با توصيه براي توجه بيشتر به خدمات الکترونيک در پست بانک تصريح کرد: بايد با سياست گذاري درست وقتي تسهيلات به شرکت هاي حوزه ICT  پرداخت مي کنيد منابع آن شرکت در پست بانک رسوب کند نه در بانک هاي ديگر.

بر اساس اين گزارش، خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران در ابتداي اين جلسه گزارشي از عملکرد و دستاوردهاي  يکساله بانک ارائه کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو