یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات:

کاربران براي استفاده از پيام رسان هاي بومي بايد اقناع شوند

حميد فتاحي

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸:۰۰


رييس هيات مديره ارتباطات زيرساخت با بيان اينکه فيلترينگ و اقدامات سلبي نتيجه ندارد، تاکيد کرد: کاربران ايراني براي استفاده از پيام رسان هاي بومي بايد اقناع شوند.

وايمکس نيوز- حميد فتاحي معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس هيات مديره شرکت ارتباطات زيرساخت در برنامه مجله روز راديو معارف که به صورت تلفني حضور داشت، درباره وضعيت پيام رسان هاي داخلي و ميزان استقبال مردم از اين پيام رسان ها، با بيان اينکه نحوه حضور کاربران ايراني در پيام رسان هاي داخلي از جنبه هاي مختلف بايد بررسي شود، گفت: مباحث فني، اعتماد کاربران و ميزان قابليت ابزارهاي ارائه شده از عوامل ميزان استقبال از شبکه هاي اجتماعي داخلي هستند و مهمترين عامل نيز اقناع کاربر براي استفاده از اين شبکه ها است.

 

فتاحي تصريح کرد: در صورتي که کاربران براي استفاده از شبکه هاي داخلي اقناع شوند نياز به انسداد و فيلترينگ وجود ندارد چرا که اقدامات سلبي نتيجه اي ندارد.

وي به اظهار نظر کاربران درباره کيفيت خوب برخي از پيام رسان هاي خارجي اشاره کرد و افزود: استفاده کنندگان از پيام رسان هاي داخلي که از طيف هاي مختلف مردم هستند نسبت به کيفيت پايين برخي از اين پيام رسان ها اعتراض دارند.

رييس هيات مديره شرکت ارتباطات زيرساخت به تجربه 7، 8 ساله پيام رسان هاي خارجي در اين حوزه اشاره کرد و گفت: پيام رسان هاي داخلي در اين حوزه تجربه يک سال تا يک سال و نيمي دارند و طبيعي است که با اين تجربه اندک امکان رقابت وجود ندارد و از طرف ديگر کاربر هم به دنبال اقناع شدن در اين حوزه است.

وي در پاسخ به چرايي فراگير شدن استفاده از تلگرام در کشور نيز، افزود: صدا و سيما يکي از عوامل فراگيري استفاده از پيام رسان تلگرام در کشور بود به طوري که تمام برنامه هاي پرمخاطب صدا و سيما با حضور در کانال هاي تلگرامي ارتباط دوسويه با مخاطبين خود برقرار کردند در صورتي که قبل از اين، از طريق وب سايت، تلفن و ايميل با مخاطبين خود ارتباط داشتند.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، درباره فعاليت هاتگرام و تلگرام طلايي تاکيد کرد: وزارت ارتباطات درباره فعاليت اين دو پيام رسان تصميم گير نبوده و حمايتي از فعاليت آنها نداشته است و در اين موضوع تابع تصميمات شوراي عالي فضاي مجازي هستيم.

وي درباره حمايت از پيام رسان هاي داخلي نيز افزود: حمايت از پيام رسان هاي داخلي  بر اساس مصوبات و تکاليف بوده و البته تاکنون از پيام رسان هاي داخلي بيشتر از آن هم حمايت شده است.
فتاحي در پاسخ به موضوع کسب درآمد شرکت ارتباطات زيرساخت از فروش اينترنت نيز گفت: شرکت ارتباطات زيرساخت به عنوان يک شرکت دولتي تابع سياست هاي دولت است و تمام درآمد خود را به خزانه دولت واريز مي کند و نفع شخصي در اين کار وجود ندارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو