دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار جدي سازمان ناسا به افزايش حملات سايبري در آينده

ناسا

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰


سازمان ملي هوا و فضاي آمريکا (ناسا) ضمن تاييد حمله سايبري هکرها به اطلاعات شخصي و کاري کارمندان و مهندسان فعال در اين سازمان به افزايش احتمال اين حملات در آينده هشدار داد.

وايمکس نيوز- به نظر مي‌رسد که داستان حملات سايبري و نفوذ هکرها به حساب‌هاي کاربري افراد و کاربران براي سرقت اطلاعات شخصي و خصوصي آنها و سواستفاده از آن براي نيل به اهداف موردنظر خود تمامي ندارد و هر روز گزارش و خبر جديدي در اين خصوص منتشر مي‌شود که نشان مي‌دهد همواره بر اهميت حفاظت از حريم خصوصي کاربران افزوده مي‌شود.

حالا اداره ملي هوا و فضاي ايالات متحده آمريکا (ناسا) ضمن تاييد حمله سايبري و نفوذ هکرها به اطلاعات کارمندان، مهندسان و متخصصان فعال در اين سازمان، به تازگي خطاب به کارکنان و کارمندانش هشدار داده است که به منظور محافظت از حريم خصوصي و اطلاعات محرمانه موجود در حساب‌هاي کاربري خود، رمز عبور تمامي حساب هاي کاربري خود را تغيير دهند و مراحل امنيتي موردنياز براي افزايش امنيت سايبري حساب هاي کاربري خود را فعالسازي کنند.

بر اساس گزارشي که در وب سايت هکرنيوز آمده است، در حمله سايبري اخير به کارمندان ناسا که به نظر مي‌رسد در تاريخ 23 اکتبر رخ داده است، اطلاعات متعددي همچون رمز عبور حساب‌هاي کاربري، کد ملي، تاريخ تولد و ساير اطلاعات مربوط به زندگي شخصي و هويت کارمندان فعال در سازمان ناسا در ايالات متحده آمريکا به سرقت رفته است.

به گفته سخنگوي ناسا، هنوز انگيزه و هدف هکرها و مجرمان سايبري که اطلاعات شخصي، محرمانه و کاري کارمندان و مهندسان اين سازمان را به سرقت برده‌اند، معلوم و مشخص نشده است اما به گفته کارشناسان، به نظر مي‌رسد با توجه به اهميت بسيار بالاي فعاليت‌هاي سازمان هوا و فضاي آمريکا (ناسا) و موفقيت آن در عرصه‌هاي مختلف، هکرهاي چيني و کره شمالي در پشت پرده اين حمله سايبري بوده‌اند.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي بزرگي در سراسر جهان متحمل خسارات و آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري مي‌شوند که از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به حمله سايبري به شرکت مالي اکوئيفاکس در آمريکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌هاي دفاع و امور خارجه بسياري از کشورها و شرکت حسابرسي ديلويت (Deloitte) در آمريکا اشاره کرد.

بنابراين مي‌توان گفت خطر حملات سايبري در کمين تمامي افراد، کاربران و شرکت‌هاي کوچک و بزرگ در جهان است و ديگر نمي‌توان ادعا کرد که کسي از گزند و خطرات حملات سايبري در امان است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو