شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در راستاي اهداف شبکه ملي اطلاعات صورت گرفت؛

امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک ميان وزارت ارتباطات و قوه قضاييه

امير ناظمي

یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴:۰۰


تفاهم نامه همکاري ميان سازمان فناوري اطلاعات ايران به نمايندگي از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه براي ارتقاي کيفيت خدمات حقوقي و قضايي و توسعه شبکه هاي تخصصي دستگاهي حاکميتي مبتني بر شبکه ملي اطلاعات به امضا رسيد.

وايمکس نيوز-  با امضاي امير ناظمي رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران و حجت الاسلام حميد شهرياري  رييس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه، تفاهم نامه همکاري بين سازمان فناوري اطلاعات ايران به نمايندگي از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه صبح امروز (يکشنبه) منعقد شد.
اين تفاهم نامه براي تحقق اهداف سند چشم انداز 20ساله و برنامه ششم توسعه به منظور تحقق برنامه هاي توسعه اي مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي و مصوبات توسعه دولت الکترونيکي به امضا رسيد .

ايجاد شفافيت و استقرار دولت الکترونيک، عدالت الکترونيک و پيشگيري از جعل و تضمين صحت اسناد و قراردادهاي رسمي و دستيابي قوه مجريه و قضاييه به بانک هاي اطلاعاتي از محورهاي همکاري اين تفاهم نامه است .

بر اساس اين گزارش، ايجاد زيرساخت هاي لازم براي انجام استعلام هويت اشخاص حقيقي و حقوقي، تلاش براي تحقق کاهش مراجعه حضوري به دستگاه هاي اجرايي، همکاري در ايجاد امکان ثبت همه معاملات راجع به املاک و اراضي به صورت الکترونيکي، تبادل الکترونيکي اطلاعات و پاسخگويي الکترونيکي و بر خط به استعلام هاي مورد نياز مراجع قضايي و استقرار فضاي مرکز داده به منظور استقرار تجهيزات مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه براي ارائه خدمات به شبکه ملي تبادل اطلاعات (NIX) از ديگر محورهاي اين تفاهم نامه است .

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو