یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدل قيمت‌گذاري اينترنت موبايل اصلاح مي‌شود/ توقف افزايش نرخ‌ها

جهرمي

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱:۰۰


وزير ارتباطات از اتمام بررسي وضعيت چندماهه اخير قيمت‌گذاري اينترنت موبايل از سوي اپراتورها و افزايش قيمت آن با توجه به شکايت کاربران، خبر داد و گفت: اين مدل تعرفه گذاري اصلاح مي شود.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي درباره شکايت کاربران تلفن همراه از افزايش نرخ خدمات اينترنت موبايل از سوي اپراتورها، اظهار داشت: موضوع مدل قيمت گذاري چند ماهه اخير اپراتورها در حوزه اينترنت تلفن همراه، در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مورد بررسي قرار گرفت و نتايج آن به زودي اعلام مي شود.

وي با بيان اينکه اين گزارش براي انجام برخي اصلاحات مجدد، به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بازگشت، ادامه داد: نتيجه نهايي حاصل از اين گزارش و تصميماتي که درباره نرخ گذاري اينترنت موبايل درنظر گرفته‌ايم، در هفته جاري اعلام مي شود.

وزير ارتباطات با تاکيد براينکه در اين هفته نظر نهايي خود را در رابطه با نرخ گذاري اينترنت موبايل اعلام مي کنيم، افزود: تصميمات مهمي گرفته شده تا فرآيند افزايش نرخ ها متوقف شود و اصلاحاتي نيز درباره نرخ گذاري اينترنت موبايل از سوي اپراتورها صورت گيرد.

تغيير نرخ بسته‌هاي ترکيبي اينترنت موبايل (بسته هاي روزانه و شبانه) و به نوعي گران شدن بسته ها از شهريورماه امسال نارضايتي کاربران را به همراه داشته و کاربران به صورت متعدد اين نارضايتي را در شبکه‌هاي اجتماعي به وزير ارتباطات اعلام مي‌کنند.

در شهريورماه وزير ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبني بر اعتراض کاربران از نحوه تعريف بسته هاي جديد اينترنت موبايل گفت: «اين موضوع را شنيده ام اما هنوز به صورت کامل آن را پيگيري نکرده ام. اما به محض مشخص شدن موضوع آن را اطلاع رساني خواهم کرد.»

آذري جهرمي 2 روز گذشته در توئيتي از رشد تعرفه خدمات ارتباطي بخش خصوصي تا سقف 12 درصد خبر داد و اعلام کرد: برغم اينکه خدمات دولت به شرکتهاي اينترنتي با کاهش متوسط 40 درصدي قيمت همراه بوده اما تعرفه خدمات بخش خصوصي حدود 7 تا 12 درصد رشد را در دو ماه اخير نشان مي دهد.

وي همچنين هزينه تبليغات اپراتورها در صدا و سيما در سال جاري را 200 ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: اين ارقام نبايد از جيب مشتري گرفته شود.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو