رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از تشديد برخورد با ارسال کنندگان پيامک هاي تبليغاتي پس از دستور رييس جمهوري خبر داد.
وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني با اشاره به موضوع پيامک هاي تبليغاتي گفت: اين موضوع بحث تازه اي نيست و با توجه به اينکه افراد و شرکت هاي کوچک راهکارهاي مناسب و ارزان قيمتي براي تبليغات در اختيار ندارند به ارسال پيامک هاي تبليغاتي روي مي آورند که باعث مزاحمت براي مردم شده است.
وي افزود: پيش از اين افراد و شرکت ها با ايجاد سامانه هايي اقدام به ارسال پيامک هاي تبليغاتي به مردم مي کردند که ما با ايجاد سامانه ستاره 800 مربع با درخواست مردم اقدام به مسدود کردن آن سامانه ها کرديم.
فلاح جوشقاني ادامه داد: اما اين کار باعث شد افراد به سمت استفاده از سيم کارت هاي شخصي بروند و با ارسال پيامک هاي با حجم زياد مزاحمت هاي بسياري را براي مردم ايجاد کردند که همين موضوع با واکنش روز گذشته رييس جمهوري و دستور وي براي برخورد با اين پيامک هاي تبليغاتي مزاحم همراه شد.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وزارت ارتباطات افزود: به طور مشخص از يکسال گذشته تاکنون اقدامات زيادي را در کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به کار بستيم، همچنين با ايجاد سامانه هايي اقدام به شناسايي سرشماره هاي پيامک هاي مزاحم کرديم که در نهايت توانستيم بالاي 70 هزار سيم کارت تبليغاتي مزاحم را قطع کنيم.
فلاح جوشقاني با اعلام اينکه از يک هفته پيش برخورد با اين پيامک ها تشديد شده است، تصريح کرد: آستانه هايي را که براي شناسايي سيم کارت ها ايجاد کرده بوديم افزايش داديم تا سيم کارت هاي مزاحم بيشتري را شناسايي کنيم و و در همين مدت شناسايي سيم کارت هاي مزاحم به دو برابر افزايش يافته است.
وي افزود: ما براي مقابله با اين موضوع به تامين سيم کارت ها هم ورود کرديم که يکي از حلقه هاي تامين سيم کارت ها؛ اپراتورها و ديگري دفاتر ارتباطي آنها هستند که سيم کارت ها را مي فروشند.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وزارت ارتباطات با بيان اينکه در بررسي هاي انجام شده مشخض شد که در اين مسيرها هم تخلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از اين رو روز گذشته در ابلاغيه و بخشنامه اي به اپراتورها اعلام کرديم که اگر مشخص شود خود اپراتورها يا دفاتر فروش آنها زمينه ساز ارسال پيامک هاي تبليغاتي باشند از همه خدمات محروم و با آنها برخورد مي شود.
وي همچنين راهکار ديگر مقابله با پيامک هاي تبليغاتي را کمک مردم به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دانست و گفت: اگر مردم پيامک تبليغاتي را دريافت کردند شماره آن پيامک را به 195 ارسال کنند تا در اسرع وقت نسبت به قطع آن شماره اقدام کنيم.
فلاح جوشقاني افزود: براي حل اين مشکل نيازمند همکاري همه دستگاهها و اصلاح قانون هستيم البته به جز برخوردهاي سلبي بايد روش هاي تشويقي نيز در نظر گرفته شود و بهترين مسير اين است که کسب و کارهاي کوچک براي کارهاي تبليغاتي خود با شرکت هاي تبليغاتي ديجيتال همکاري کنند و محصول خود را تبليغ و هم باعث مزاحمت مردم نشوند