یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

در يک همکاري جالب توجه؛

روس‌ها خانه کاملاً هوشمند ساختند

خانه هوشمند

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷:۰۰


تعدادي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه اورال شمالي روسيه با همکاري يکديگر خانه‌اي کاملاً هوشمند را ساخته اند که در آن مصرف آب، برق و فعاليت سيستم گرمايشي به صورت بهينه رخ مي‌دهد.

تي آي سي نيوز- در اين خانه نه تنها براي مديريت مصرف انواع انرژي به بهترين شکل برنامه ريزي شده، بلکه اصول زيبايي شناختي نيز کاملاً رعايت شده و طراحي داخلي آن به گونه‌اي است که رفاه ساکنان تا حد امکان تأمين شود.

از جمله ويژگي‌هاي اين خانه مي‌توان به استفاده از منابع انرژي تجديدپذير مانند صفحات خورشيدي و توربين‌هاي بادي، استفاده از چراغ‌هاي ال اي دي بسيار کم مصرف، کنتور هوشمند و نيز نرم افزاري خاص براي مديريت لوازم مختلف منزل از راه دور و کنترل ميزان مصرف انواع انرژي توسط آنها اشاره کرد.

ساخت اين خانه با همکاري 17 استاد و دانشجو طي مدت شش ماه صورت گرفته و در اين زمينه سه دانشجوي چيني و دو دانشجوي عراقي نيز با روس‌ها همکاري داشته اند.

از جمله ديگر تجهيزات نصب شده در اين منزل مي‌توان به يک منبع تأمين برق سيار و قابل جابجايي، باتري هوشمند ذخيره برق خورشيدي و بادي، پارکينگ خودروي مجهز به حسگرهاي شناسايي خودرو براي جلوگيري از سرقت و سيستم توليد برق مبتني بر برخورد وسايل نقليه با دست انداز در حياط منزل مذکور اشاره کرد.

منبع:مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو