دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پشت پرده حملات سايبري به بانکها کيست؟

حملات سايبري

شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸:۰۰


نتايج جديدترين تحقيقات صورت گرفته حاکي از آن است که حملات سايبري به بانک‌ها با حمايت دولت‌هاي مختلف در جهان رو به گسترش و افزايش خواهد رفت.

تي آي سي نيوز- در سال‌هاي اخير که حملات سايبري به نهادهاي مختلف دولتي، بانکي و غير دولتي شدت گرفته است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنيت سايبري بارها هشدار داده‌اند که بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري در سراسر جهان موظف خواهند بود که به افزايش امنيت سايبري و مقابله با هرگونه نفوذ مجرمان و هکرها به اطلاعات محرمانه، مالي و بانکي خود بپردازند تا بدين وسيله اصل امانت را رعايت کرده و به حفاظت از حقوق مشتريان و همچنين دولت‌ها پايبند باقي بمانند.

در سال‌هاي اخير به خصوص سال گذشته ميلادي، حملات سايبري و نفوذهايي که به بانک‌ها، مؤسسات مالي و اعتباري کوچک و بزرگ در جهان اتفاق افتاد، بعد از بررسي و تحقيقات فراوان معلوم شد که ردپايي از حمايت دولت‌هاي مختلف نظير روسيه و کره شمالي نيز در آن وجود داشته است و اين بدان معناست که هکرها و مجرمان سايبري بدون حمايت مستقيم يا غيرمستقيم افراد و نهادهاي دولتي دست به هک و نفوذ به اطلاعات بانک‌هاي جهان نمي‌زنند چراکه از خطرات و تهديدهاي بزرگ آن باخبر و مطلع بوده و بدون حمايت‌هاي مالي هنگفت حاضر به انجام چنين کاري با ريسک بالا نخواهند بود.

بر اساس گزارشي که در خليج تايمز آمده است، اين کارشناسان بر اين باورند که دست‌هاي پشت پرده حملات سايبري به بانک‌ها بدون شک به دولت‌هايي که به دنبال دسترسي به اطلاعات مالي، بانکي و هويتي بانک‌هاي مختلف و حساب‌هاي مشتريان آنها هستند باز مي‌گردد.

با توجه به افزايش روزافزون حملات سايبري از سوي هکرها، کشورهاي مختلف زيادي در سراسر جهان هدف اين‌گونه حملات قرار گرفته‌اند و خسارات جبران‌ناپذيري را متحمل شده‌اند. آمار حملات سايبري و هک در سال 2018 ميلادي به اوج خود رسيده است.

اخبار و گزارش‌هايي که طي ماه‌ها و سال‌هاي اخير از حملات سايبري و هک به بانک‌ها و مؤسسات بزرگ تجاري و اقتصادي شنيده‌ايم، همگي حاکي از يک اتفاق بسيار ناخوشايند و وحشتناک در حال وقوع هستند. بديهي است که ديگر نمي‌توان گفت هيچ فرد و يا هيچ سازماني از گزند خطرات و تهديدهاي حملات سايبري در امان است و معلوم نيست اين تهديد رو به رشد، تا چه زماني قرار است به طول بيانجامد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو