جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجراي 600 هزار گوشي توقيفي يکساله شد

گوشي

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸:۰۰


حدود يک سال از طرح ماجراي600 هزار گوشي توقيفي در گمرک مي‌گذرد، رئيس گمرک گفته بخش زيادي از گوشي‌ها ترخيص شدند و به گفته وزير ارتباطات به دليل اختلاف قوه قضاييه و مجريه بر سر آزادسازي گوشي‌ها، موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شده است.

ticnews- برخي کاربران فارس با ثبت سوژه در بخش فارس من خواستار سوال از وزير ارتباطات تکليف 600 هزار گوشي توقيفي در گمرک شده‌اند.

کاربري پرسيده که «آقاي وزير ارتباطات 600 هزار گوشي توقيفي چه شد؟ تا کي مردم بايد منتظر ارزاني قيمت موبايل باشند. تکليف مردم رو مشخص کنيد واردات گوشي همراه به کجا رسيد؟»

* يکساله شدن ماجراي 600 هزار گوشي توقيفي

محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پيش از اين گفته بود: «در حال حاضر 120 هزار گوشي به‌صورت مستقيم، توقيف و 600 هزار عدد گوشي هم در گمرک توقيف شده است.کارگروهي متشکل از نماينده دادستان کل کشور، وزارت صمت و وزارت ارتباطات با مديريت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکيل شده و موضوع مربوط به واردات گوشي و زمان عرضه آن‌ها به بازار را پيگيري مي‌کند.»

اگرچه جهرمي در آن زمان نيز گفته بود که البته اين حجم از گوشي براي نياز يک ماه بازار کافي است، اما به هر حال اين موضوع در جامعه به صورت مطالبه درآمد که از حدود يک سال پيش تاکنون بدون نتيجه ادامه يافته است.

در بهمن ماه سال گذشته، مهدي ميراشرفي رئيس کل گمرک کشور در پاسخ به اين سوال که 600 هزار گوشي‌هاي توقيف شده در گمرک چه زماني وارد بازار مي‌شود؟ گفت: قسمت زيادي از اين گوشي‌ها از گمرک خارج شدند و مابقي آنها نيز تا پايان سال ترخيص مي‌شوند.

*پاسخ وزير ارتباطات

خبرنگار فارس نيز در چندين نوبت اين موضوع را پيگير کرد که در آخرين بار محمد جواد آذري جهرمي در پاسخ تکرار کرد که وزارت صمت مسئوليت اين موضوع را عهده‌دار شده و اخبار جديد را بايد از آنها جويا شوم.

اکنون جهرمي اين هفته در تازه‌ترين اظهارنظر درباره 600 هزار گوشي همراه که در گمرک مانده‌اند، گفته: اين موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، زيرا اختلافي ميان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازي اين گوشي ها ايجاد شده بود.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو