دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قيمت تمام شده خدمات پستي بررسي شد

پست

یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴:۰۰


مدل قيمت تمام شده خدمات پستي و نحوه محاسبه آن در جلسه امروز معاونان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بررسي شد.

ticnews- در جلسه‌اي که امروز با حضور معاونان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اعضاي هيئت‌مديره پست، معاونين فني و بازرگاني و فناوري مديرعامل و تني چند از مديران حوزه برنامه‌ريزي برگزار شد، مدل قيمت تمام‌شده خدمات پست و تسهيم هزينه‌ها بر مبناي چهار دسته فعاليت‌هاي اصلي و بر اساس زمان و وزن مرسولات پستي تشريح تبادل‌نظر شد.

در اين جلسه حسين نعمتي معاون وزير، رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل با اشاره به آمار موجود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شفاف‌سازي در اين زمينه صورت گرفته و درصدديم تا در همه بخش‌ها، قيمت تمام‌شده خدمات را محاسبه و بر مبناي آن فعاليت کنيم.

وي با تأکيد بر تفکيک خدمات سود ده از زيان ده و نحوه ارائه خدمات به مردم و طرف‌هاي قرارداد گفت: بايد با ارائه مدل جديدي از قيمت تمام‌شده خدمات، ارائه خدمات پايه را به عموم مردم به‌ويژه نقاط کم برخوردار اختصاص داده شود و به کسب‌وکارها و مشتريان کلان نيز خدمات باارزش افزوده ارائه شود.

نعمتي تأکيد کرد: درهرصورت بايد ضمن برآورده ساختن انتظارات حاکميت و دولت در ارائه خدمات پايه پستي، موافقت وزير و مجمع صاحبان سهام را نيز در محاسبه بهاي تمام‌شده خدمات کسب کرد.

در ادامه سيروس موثقي معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي وزير با اشاره به ساختار شرکتي پست گفت: براي اداره بهينه يک شرکت به ابزارهاي مختلفي نياز است و نظام شرکتي ايجاب مي‌کند با تکيه‌بر بهاي تمام‌شده خدمات و نگاه اقتصادي اداره شود.

وي همچنين از پست به سبب جمع‌آوري اطلاعات عليرغم سختي‌ها و محدوديت‌هاي موجود نيز قدرداني کرد

فرهاد معارفي معاون توسعه مديريت، هماهنگي و امور پشتيباني وزير نيز در اين جلسه با اشاره به سؤالاتي که در سنوات گذشته از سوي سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان وجود دارد گفت: براي افزايش نرخ خدمات، بايد بهاي تمام‌شده آن محاسبه و گزارش شود.

وي با تأکيد بر اين نکته که احصاء بهاي تمام‌شده خدمات تکليف دولت است گفت: اين ظرفيت در اساسنامه پست وجود دارد و مي‌توان با اتخاذ سازوکار مناسب، نسبت به دريافت امتيازات بر مبناي فعاليت‌هاي پست اميدوار بود.

معاون توسعه مديريت، هماهنگي و امور پشتيباني وزير افزود: انتظار اين است که با سوددهي در خدمات غير پايه، زيان ناشي از خدمات پايه جبران شود و بايد حرکت در اين مسير ادامه يابد.

وي ابراز اميدواري کرد: با بازنگري در نحوه ارائه خدمات با استفاده از سيستم‌هاي الکترونيکي، به سمت افزايش ارائه خدمات غير پايه رفته و از اين طريق سطح درآمد پست را نيز ارتقاء دهيم.

فلاح جوشقاني معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز گفت: افزايش نرخ خدمات براي پست کارساز نيست و بايد با جذب و افزايش سهم بازار، درآمد را بالا برد.

وي توجه به بازار بالقوه را مهم‌ترين گام در پايداري وضعيت پست برشمرد و گفت: در اين عرصه توجه به توسعه خدمات نوين و بازار بالقوه مي‌تواند وضعيت پست را در رقابت پايدار ساخته و بهبود دهد.

در اين جلسه، اعضاي هيئت‌مديره پست و معاونين مديرعامل نيز در خصوص قيمت تمام‌شده خدمات، نحوه محاسبه و مدل‌هاي مختلف آن مطالبي بيان کردند

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو