یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ويندوز به خط پايان نزديک مي‌شود؟

ويندوز 10

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰:۰۰


به نظر مي‌رسد که مايکروسافت قصد دارد جايگزين بهتر و کارآمدتري را براي سيستم ويندوز معرفي کند.

ticnews- بعد از نمايشگاه کامپيوتکس 2019 شايعات و گزارش‌هاي متعددي مبني بر تلاش مايکروسافت، شرکت توسعه‌دهنده محبوب‌ترين سيستم‌عامل رايانه يعني ويندوز مبني بر جايگزيني آن و ارائه يک سيستم عامل بهتر و کارآمدتر منتشر شد.

با اينکه اين غول تکنولوژي آمريکايي به طور رسمي معرفي يک سيستم‌عامل جديدتر و بهتر را تأييد نکرده است اما نيک پارکر، معاون امور مشتريان و فروش دستگاه‌هاي مايکروسافت، همزمان با حضور در رويداد کامپيوتکس 2019 در مورد رويکرد جديد مايکروسافت درباره يک سيستم‌عامل مدرن و يکپارچه اظهاراتي را بيان کرد که جنجال و سر و صداي زيادي را در دنياي فناوري به وجود آورد.

همه اين جنجال‌ها براي آن است که احتمال مي‌رود مايکروسافت تصميم جايگزيني ويندوز را براي سيستم‌هاي رايانه گرفته باشد.

با اينکه پارکر در اين رويداد هيچ‌گونه اشاره‌اي به نام اين سيستم‌عامل مدرن نکرد اما به وضوح بيان کرد که مايکروسافت قصد دارد نسل جديدي از دستگاه‌هاي رايانه را که مجهز به يک سيستم عامل مدرن و يکپارچه هستند، را آماده سازي کند.

بر اساس گفته‌هاي وي، مايکروسافت باور دارد که معرفي يک سيستم‌عامل مدرن و يکپارچه به صورت پيش فرض براي سيستم‌هاي رايانه احتمال حملات سايبري، بدافزاري و آسيب پذيري‌هاي امنيتي را تقريباً به صفر خواهد رساند. در کنار همه اين تفاسير، اين سيستم‌عامل قابليت اتصال به شبکه نسل پنجم اينترنت همراه را نيز خواهد داشت که به کاربران امکان بهره‌مندي از خدمات پرسرعت اين نسل جديد از اينترنت را مي‌دهد.

تحليلگران فعال در حوزه فناوري بر اين باورند که تمامي تعاريفي که مايکروسافت قبلاً و همچنين در جريان برگزاري رويداد کامپيوتکس 2019 عامل يکپارچه و مدرن داشته، هيچ شباهتي به سيستم‌عامل کنوني آن يعني ويندوز ندارد و اين بدان معناست که احتمالاً ويندوز در سال‌هاي پاياني عمر خود به سر مي‌برد و شرکت مادر و توسعه دهنده آن قصد دارد به زودي محبوب‌ترين تعامل رايانه در جهان را با يک گزينه بهتر و مدرن تر با قابليت پشتيباني از شبکه 5g و اتصال به ساير دستگاه‌هاي هوشمند جايگزين کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو