یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح «نوآفرين» با هدف حمايت از کسب و کارهاي نوپا رونمايي شد

کسب وکار

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹:۰۰


طرح «نوآفرين» با هدف حمايت از کسب و کارهاي نوپا از سوي وزارت ارتباطات و فناوري طالاعات رونمايي شده و از امروز رسماً آغاز به کار کرد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- طرح «نوآفرين» با هدف حمايت از کسب و کارهاي نوپا از امروز رسماً آغاز به کار کرد تا با بهره‌گيري از سامانه‌ها، مربوطه شرايط براي کارآفريني و ايجاد اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات تسهيل شود. اين رويداد امروز با حضور و معاون اول رئيس جمهوري و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مرکز همايش‌هاي کتابخانه ملي برگزار شد.

به گفته مسؤولان در طرح نوآفرين تسهيلاتي چون معافيت ماليات و بيمه‌اي براي استارتاپ ها وجود دارد و با احداث پارک اقتصاد ديجيتال، استارتاپ هايي که درآمد سالانه آنها به 500 ميليون تومان برسد، مي‌توانند با استفاده از امکانات اين پارک‌ها درآمد خود را به پنج ميليارد تومان برسانند و به مرحله بلوغ رسيده و روي پاي خود بايستند.

وزير ارتباطات هدف از اين طرح با عنوان ايران هوشمند و طرح‌هاي متعدد ذيل آن را ايجاد ثروت از طريق اقتصاد ديجيتال دانسته و تاکيد کرده است استارتاپ‌ها به‌عنوان فوتون‌هاي روشن‌کننده اقتصاد ديجيتال نقشي مهم در اين زمينه خواهند داشت. به اعتقاد او، برنامه «ايران هوشمند» با رويکرد ارتقاي جايگاه اقتصاد ديجيتال، موجب تسهيل اتصال بخش خصوصي کشور به اقتصاد جهاني و رونق همکاري‌هاي منطقه‌اي شده و مي‌تواند باطل‌السحر تحريم‌هاي يکجانبه و پروژه منزوي‌سازي ايران باشد.

در هفته آينده نيز وزراي ارتباطات آذربايجان، ترکيه، روسيه و ايران در تهران نشست چهارجانبه‌اي را براي ايجاد بازار مشترک حوزه فناوري اطلاعات و فعاليت‌هاي مشترک خواهند داشت که هدف آن حمايت از همکاري استارتاپ هاي اين کشورها با يکديگر در قالب رويدادهاي مشترک و نيز ايجاد بازار مشترک ICT و خدمات مبتني بر فناوري اطلاعات در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي است. اين همکاري‌ها مي‌تواند دانش فني و توان رقابتي استارتاپ هاي ايراني در بازارهاي خارج از کشور را ارتقا بخشد و نقش مهمي در رونق کسب و کار ديجيتالي در ايران داشته باشد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو