شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروش سيم‌کارت‌هاي يک اپراتور متوقف شد

سيم کارت

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳:۰۰


مديرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري از توقف فروش سيم‌کارت‌هاي شرکت خدمات ارتباطي رايتل در سراسر کشور از امروز خبر داد.

تيک نيوز- پيمان قره‌داغي اظها کرد: پيش از اين اپراتورها ملزم شده بودند احراز هويت خريداران سيم‌کارت با روش رمز يکبار مصرف (One Time Password) را به منظور جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده از مدارک شناسايي متقاضيان و شناسايي صحيح مشترک تلفن همراه در زمان اشتراک پياده‌سازي کنند.

وي با اشاره به ابلاغ اين موضوع به اپراتورهاي تلفن همراه و اطلاع‌رساني آن از طريق رسانه‌ها عنوان کرد: احراز هويت با روش ارسال کد يکبار مصرف (OTP) در ساير اپراتورهاي تلفن همراه پياده‌سازي شده و در حال اجراست و فرايندهاي مربوط به خريد سيم‌کارت صرفاً با اين روش امکانپذير است.

قره‌داغي تاکيد کرد: براساس الزام رگولاتوري با توجه به عدم پياده‌سازي و اجراي اين روش در فرايندهاي فروش اپراتور رايتل، فروش سيم‌کارت‌هاي اين اپراتور در سراسر کشور از امروز تا سه روز آينده غيرقانوني بوده و متوقف مي‌شود.

مديرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري تصريح کرد: چنانچه در اين بازه زماني سيم کارتي از سوي اپراتور رايتل از طريق درگاه‌هاي مختلف فروخته و يا فعال شود، اعتبار ندارد.

طبق اعلام روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، وي افزود: کاربران مي‌توانند درصورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ثبت و پاسخگوئي شکايات 195 اعلام کنند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو