شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۱۸ میلیون گذشت

آمار تلفن همراه

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹:۵۰


تعداد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه بر اساس آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایان سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۱۸ میلیون و ضریب نفوذ آن به ۱۴۲ درصد رسید.

تیک نیوز- تعداد تلفن های همراه کشور در سال ۱۳۹۵، ۸۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۷۸ شماره  دراختیار مشترکین بوده است. در سال ۹۶، تعداد مشترکان به ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ مورد و در سال ۱۳۹۷، به ۹۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ رسید.

همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در سال ۱۳۹۵، ۱۰۴.۰۴ درصد بوده که این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۱۱۰.۵۳ و در سال ۱۳۹۷ نیز به ۱۱۳.۳۴ رسیده بود.

اما آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۸، تعداد مشترکان از ۱۰۰ میلیون هم عبور کرده و به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ مشترک رسید، ضریب نفوذ هم به ۱۴۲.۰۷ افزایش یافت.

در حال حاضر از میان مشترکین موجود، ۶۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۷۷ متعلق به اپراتور همراه اول هستند که ۵۳.۱۴ درصد را شامل می‌شود، تعداد مشترکین ایرانسل ۵۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۱۵ است که ۴۳.۴۵ درصد را به خود اختصاص می‌دهد، مشترکان رایتل هم چهار میلیون و ۲۷۶۰  با ۰.۰۱ درصد هستند

بیش‌تر بودن ضریب نفوذ سیم‌کارت از ۱۰۰ درصد، نشان می‌دهد که تعدادی از چند سیم‌کارت استفاده  می کنند.

آمار اپراتورهای MVNO در این گزارش ارایه نشده است

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو